دومین مراسم آئین کلنگ زنی وعملیات اجرایی آبرسانی به ۴۵۴روستای استان اردبیل آغاز شد

عملیات اجرایی پروژه محرومیت‌زدایی شرکت آب وفاضلاب استان اردبیل آغاز شد.

به گزارش دفترروابط عمومی وآموزش همگانی شرکت آب وفاضلاب استان اردبیل ، عملیات اجرایی پروژه محرومیت‌زدایی وزارت نیرو با هدف آبرسانی به ۴۵۴ روستا با اعتبار ۴۷۶۱میلیارد ریال با حضورحجت

الاسلام صفری امام جمعه مشگین شرقی ،دکترعباس زاده نماینده مردم شریف شهرستان مشگین شهردر مجلس شورای اسلامی، مهندس علیرضا نعمت سلطانی رئیس هیئت مدیره ومدیرعامل شرکت

آب وفاضلاب استان اردبیل ،سرهنگ جاهد رئیس بسیج سازندگی سپاه استان ، مهندس بیگدلو فرماندار شهرستان مشگین شهر، معاونین ومدیران اجرایی استانی و شهرستان و اهالی محترم روستای

نقدی علیا در محل مسجد جامع این روستا آغازشد.

این مراسم علیرضانعمت سلطانی، رئیس هیئت مدیره ومدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل از پروژه محرومیت‌زدایی وزارت نیرو به عنوان یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های عمرانی در سطح کشور یاد کرد

و گفت: توسعه خدمات آبرسانی و محرومیت‌زدایی در نقاط مختلف کشور به‌ویژه استان اردبیل مورد توجه دولت سیزدهم است.

وی با بیان اینکه پس از روی کار آمدن دولت سیزدهم آبرسانی به روستاهای کشور در اولویت طرح‌های اجرایی وزارت نیرو قرار گرفت، افزود: به گونه‌ای که با هماهنگی و انسجام دولت و مجلس مقرر شد بخشی از اعتبارات مصوب قانون بودجه که تحت عنوان محرومیت ‌زدایی از مناطق روستایی و شهری در نظر گرفته شده بود، به آبرسانی روستایی اختصاص یابد.

مهندس سلطانی ادامه داد: با مساعدت و کمک نمایندگان مجلس شورای اسلامی و استاندار، اعتبارات آبرسانی روستایی از محل محرومیت‌زدایی عدد قابل توجهی را به خود اختصاص داد.

وی افزود: برای آبرسانی به روستاهای استان اردبیل با توجه به اینکه بخش اعظمی از روستاها فاقد تأسیسات آبرسانی و یا دچار تنش آبی هستند، بیشترین رقم اختصاص یافت، در این راستا مبلغ ۴۷۶۱میلیارد ریال اعتبار محرومیت‌زدایی در بخش آبرسانی روستایی به استان ابلاغ شده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه از ۱۰ هزار روستای کشور، ۴۵۴روستا در قالب طرح بزرگ آبرسانی به استان اردبیل تعلق دارد، گفت: این طرح‌ها به منظور رفع تنش آبی و تأمین آب پایدار در سطح روستاهای استان، طی مدت ۳۰ ماه اجرا می‌شود.

علیرضانعمت سلطانی با بیان اینکه مجری طرح براساس توافقات صورت گرفته، به قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) که از زیرشاخه‌های سپاه است واگذار شده است .

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان افزود: با اجرای طرح‌های فوق شاخص بهره‌مندی از آب شرب روستایی استان به ۸۵ درصد ارتقا خواهد یافت.

درپایان این مراسم آئین کلنگ‌زنی آبرسانی به ۴۵۴ روستا با حضور مقامات کشوری ،استانی و شهرستان بصورت ویدئو کنفرانس ‌ازطریق شبکه خبر صداوسیمابرگزار شد.