ابراهیم رئیسی در آیین افتتاح رسمی ۵ نیروگاه برق حرارتی در کشور:

دولت و وزارت نیرو با تلاش جهادی توانستند ناترازی‌های موجود در زمینه برق را مدیریت کنند

رئیس جمهور با اشاره به اینکه این ناترازی باعث شده بود تامین برق خانگی، صنایع و کشاورزی دچار اختلالات جدی شود، اظهار داشت: کم‌کاری‌های گذشته کار دولت در تامین برق و رفع این ناترازی‌ها را با مشکلات اساسی مواجه کرده بود، اما با یک کار جهادی در وزارت نیرو ناترازی‌ها مهار و با جلوگیری از قطع برق مشترکان خانگی اسباب رضایت مردم تامین شد.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی در آئین افتتاح رسمی ۵ نیروگاه برق حرارتی به ظرفیت ۱۰۲۶ مگاوات که در محل نیروگاه حرارتی آریان ۲ زنجان برگزار شد، ضمن تسلیت درگذشت عده‌ای از هموطنان و زائران حرم حضرت شاه چراغ در شیراز گفت: یکی از مشکلات پیش روی دولت مردمی در آغاز کار ناترازی‌های جدی در حوزه برق بود.
رئیس جمهور با اشاره به اینکه این ناترازی باعث شده بود تامین برق خانگی، صنایع و کشاورزی دچار اختلالات جدی شود، افزود: تعمیرات نیروگاهی و ایجاد ظرفیت‌های جدید به موقع انجام نشده بود و لذا کار دولت در تامین برق و رفع این ناترازی‌ها با مشکلات اساسی مواجه بود.
دکتر رئیسی اظهار داشت: دولت در گام اول با مدیریت مصرف برق در بخش‌های مختلف و در گام بعدی با وارد مدار کردن ۶ هزار مگاوات ظرفیت جدید تولید برق به شبکه برق سراسری که با تلاش‌های جهادی مسئولان وزارت نیرو انجام شد، توانست مانع از قطع برق خانگی شود که این دستاورد باعث خشنودی مردم نیز شد.
رئیس جمهور در ادامه با اشاره به برنامه ریزی و مدیریت دقیق مصرف برق از سوی دولت در بخش صنعت و کشاورزی و جلوگیری از قطعی برق مصارف خانگی گفت: با این برنامه ریزی و کار جهادی دست‌اندرکاران وزارت نیرو ۶ هزار مگاوات برق تولیدی به مدار اضافه شد که اقدامی بسیار موثر در تامین برق مورد نیاز کشور بود. در کنار این موارد توانستیم ظرفیت تولید برق کشور را نیز افزایش دهیم و امروز به لطف خدای متعال و همت شبانه روزی متخصصان با افتتاح این ۵ نیروگاه برق حرارتی بیش از هزار مگاوات برق نیز به شبکه سراسری اضافه می‌شود که جای شکرگزاری دارد.
آیت‌الله رئیسی ساخت این نیروگاهها به دست توانای مهندسان و متخصصان ایرانی را افتخار بزرگ دیگری برای کشور دانست و گفت: قبلا برخی ها برای واردات این توربین های با کیفیت و ساخت داخلی که امروز در نیروگاهها نصب شده برنامه ریزی می کردند، در حالی که امروز شرکت مپنا نه تنها در داخل بلکه در خارج از کشور نیز پروژه‌های بزرگی احداث کرده که افتخاری برای صنعت کشور است.
رئیس جمهور با اشاره به هدفگذاری و برنامه ریزی دولت برای تولید ۳۵ هزار مگاوات برق به منظور رفع کمبودها و جبران عقب ماندگی ها گفت: امروز ما شاهد اجرای این برنامه ریزی ها نیز هستیم و نیروگاهها یکی پس از دیگری در نقاط مختلف کشور در حال فعال شدن است که جلوه هایی از پیشرفت کشور را به نمایش می‌گذارد.
دکتر رئیسی همچنین با اشاره به اقدامات دولت در رفع مشکل آب افزود: پروژه آب رسانی غدیر در خوزستان که باید طی ۳ تا ۴ سال تکمیل می‌شد، به دست توانا و همت کارشناسان و متخصصین داخلی ظرف چند ماه به سرانجام رسید و با آب رسانی به ۲۵ شهر و ۱۵۰۰روستا وضعیت این استان متفاوت تر از گذشته شده است.

امروز قطار توسعه و پیشرفت در کشور شتاب گرفته است
رئیس جمهور با بیان اینکه امروز قطار توسعه و پیشرفت در کشور شتاب گرفته است، تصریح کرد: توقع مردم انقلابی از ما کار جهادی است و بحمدالله مطابق انتظار مردم با همین رویکرد در دولت بسیاری از پروژه ها در حال اجرایی شدن است.
آیت‌الله رئیسی با اشاره به اینکه دشمنان تصور می‌کردند که می توانند با تهدید و تحریم ما را متوقف کنند، اما دیدند که بالعکس حرکت ما شتاب گرفت، اظهار داشت: ما با حفظ عزت و اقتدار این نظام و با اتکال به خداوند متعال و اعتماد به داشته‌های بسیاری که در کشور وجود دارد کارها را پیگیری و به سرانجام می رسانیم.
رئیس جمهور گفت: این رویه و رویکرد فقط مختص وزارت نیرو نیست و ما در حوزه انرژی و صادرات نفت نیز سیاست به صفر رساندن صادرات نفت ایران را به شکست کشاندیم و نه تنها صادرات نفت ما به صفر نرسید، بلکه امروز به میزان قبل از تحریم ها صادرات نفت داریم.
دکتر رئیسی خودباوری، اقدام و عمل جهادی در دولت سیزدهم را موجب بی اثر شدن تحریم ها و اذعان رسمی دشمن به شکست سیاست فشار حداکثری علیه جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی هم در تحلیل جامعی نسبت به مسائل اخیر فرمودند، علت تمام این توطئه‌های دشمنان به خاطر پیشرفت‌هایی است که کشور آن دست یافته است.

رئیس جمهور با بیان اینکه دشمنان می خواستند به زعم خود ما را منزوی کنند اما گسترش ارتباطات ما با کشورهای همسایه و سازمانهای بین المللی منطقه ای و فرا منطقه ای فوق تصور آنها شد، تصریح کرد : آنها همچنین به دنبال حذف ایران از بازارهای منطقه ای بودند اما دیدند که در سال اول این دولت تجارت ما ۴۰ درصد افزایش پیدا کرد و تراز تجاری کشور پس از چندین سال درحال مثبت شدن است.
آیت‌الله رئیسی در ادامه اظهار داشت: امروز سهم ما بازارهای منطقه ای و ترانزیت منطقه با سالهای قبل قابل قیاس نیست و در حوزه پولی و بانکی هم ما محدود به تحریم ها نشده ایم و کارهایمان را پیش می بریم.

ایجاد اغتشاشات در کشور ناشی از شکست دشمن در توقف پیشرفتهای کشور بود
رئیس جمهور در ادامه ایجاد اغتشاشات در کشور را ناشی از شکست دشمن در توقف پیشرفتهای کشور دانست و گفت: دشمنان وقتی دیدند تمام برنامه‌ریزی‌ها و توطئه‌هایشان برای توقف کشور نقش برآب شده ، ایجاد آشوب و اغتشاش در کشور را کلید زدند چون نمی خواهند کشور تولید باشد، نمی‌خواهند مشکل آب کشور سامان پیدا کند، نمی‌خواهند کارخانه‌های کشور که تعطیل یا نیمه تعطیل است بر مدار تولید قرار گیرد، نمی‌خواهند انسانهای فرهیخته در دانشگاههای ما پرورش پیدا کنند و نمی‌خواهند نیروهایی که متخصص هستند و دانش و بینش دارند در دنیا سربلند کنند.