دستگیری ۲۷سارق کابل وسیم مسی در استان مرکزی

مدیر دفتر حراست و امور محرمانه شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی از دستگیری ۲۷سارق کابل وسیم مسی در استان طی دو ماه سال جاری خبر داد.

مصطفی دهقانی بابیان اینکه دو هزار و ۳۵۰ کیلوگرم سیم مسی سرقتی از مالخرها طی دو ماه سال جاری در استان کشف شده است،افزود: ۲۷ نفر سارق توسط گشت های تلفیقی دفتر حراست و نیروی انتظامی
و ۶ مالخر با بازرسی ۳۴ مرکز ضایعاتی در این راستا دستگیر شده است.
مدیر دفتر حراست و امور محرمانه شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت :حجم بالای سرقت سیم و کابل در استان خسارت به بیت‌المال و شبکه برق و لوازم برقی مردم را به همراه دارد، پیشگیری از سرقت و مقابله با آن به صورت ویژه در دستورکار قرار دارد.
وی افزود: در همین راستا مانورهای ضربتی برای جمع آوری مراکز غیرمجاز ضایعاتی و برخورد با مالخرها از سال گذشته در استان شروع شده است و در این راستا ۱۲تن سیم سرقتی و ۳هزار کیلوگرم کابل از بازرسی ۱۶۰ مرکز خرید و فروش ضایعات به دست آمده است‌.

دهقانی با بیان اینکه طی سال گذشته ۱۷۵ سارق و ۴۳ مالخر توسط گشت های تلفیقی دفتر حراست و نیروی انتظامی شناسایی شده است،افزود:۲۵۰ پست زمینی به دستگاه اعلان سرقت و تمام مراکز اداری و انبارهای شرکت توزیع برق استان مرکزی به دوربین مدار بسته مجهز شده است.
وی بیان کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه سرقت کابل، مراتب را از طریق پلیس ۱۱۰، سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۰۰۰۱۲۱ و سامانه تلفنی ۱۲۱ و یا ۰۹۰۱۸۰۷۱۸۰۰اعلام کنند و ضمن رعایت سطح محرمانگی، از پاداش‌های مربوطه بهره‌مند شوند.