در پی کاهش بیش از حد تراز آب، چهار سد خوزستان امکان تولید برق ندارند.

سخنگوی صنعت برق جنوب غرب کشور گفت: با توجه به محدودیت تولید برق در چهار نیروگاه ها برق آبی استان و کمبود حدود ۳ هزار مگاواتی برق در شبکه جنوبغرب کشور، لازم است مشترکین برنامه های مدیریت مصرف خود را کماکان با جدیت ادامه دهند. به گزارش روابط عمومی شرکت سهامی برق منطقه ای خوزستان، […]

سخنگوی صنعت برق جنوب غرب کشور گفت: با توجه به محدودیت تولید برق در چهار نیروگاه ها برق آبی استان و کمبود حدود ۳ هزار مگاواتی برق در شبکه جنوبغرب کشور، لازم است مشترکین برنامه های مدیریت مصرف خود را کماکان با جدیت ادامه دهند.

به گزارش روابط عمومی شرکت سهامی برق منطقه ای خوزستان، کیومرث زمانی بیان کرد: چهار سد کارون ۳ و ۴، شهید عباسپور و گدار به دلیل کاهش تراز آبی، امکان تولید برق ندارند یا به صورت جزئی در ساعاتی از روز وارد مدار می شوند.

وی افزود: در حال حاضر مصرف شبکه برق خوزستان در حدود هفت هزار و ۷۰۰ مگاوات است که با وجود تولید چهار هزار و ۵۰۰ مگاواتی نیروگاه های حرارتی و بخش خصوصی، در اغلب ساعاتی که نیروگاه آبی بطور کامل از مدار خارج باشند حدود ۳ هزار مگاوات در شبکه کمبود تولید وجود دارد که از طریق شبکه سراسری تامین می شود.

معاون برنامه ریزی شرکت برق منطقه ای خوزستان تصریح کرد: این کمبود تولید برق در حالی است که پرباری شبکه برق خوزستان حداقل تا نیمه شهریور به دلیل وقوع دماهای در محدوده ۴۵ درجه ادامه خواهد داشت که لازم است همکاری و همیاری مشترکین در مدیریت مصرف برق در کمک به حفظ پایداری شبکه، همچنان ادامه داشته باشد.

زمانی اضافه کرد: در همین راستا نیز با مکاتبه ای که با مدیریت بحران و استانداری خوزستان انجام گرفت، درخواست شد؛ مصوبه جابجایی ساعات اداری (ساعت کاری فعلی) حداقل تا ۱۵ شهریور در خوزستان پابرجا بماند تا از پیک تابستانه امسال بدون حادثه و بحران جدی  عبور نماییم.