«محمد جوان بخت» معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا در پنجاه و هشتمین نشست مدیران ارشد بخش آب کشور:

در حال حاضر، بدهکار منابع آبی در سطح کشور هستیم

«محمد جوان بخت» معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا، رییس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت مدیریت منابع آب ایران در پنجاه و هشتمین نشست مدیران ارشد بخش آب کشور با تاکید بر مسئولیت متولیان بخش آب در صیانت از منابع آبی گفت: ما در حال حاضر بدهکار منابع آبی هستیم.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای سمنان در این نشست «محمد جوانبخت» معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا، رییس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت مدیریت منابع آب ایران، ضمن اشاره به توطئه‌های ناکام دشمنان در ماه‌های اخیر به اهمیت توجه هرچه بیشتر مدیران ارشد وزرات نیرو به مقوله آب پرداخت و گفت: در ماه‌های اخیر شاهد این بودیم که حوزه آب کشور دستاویز دشمن قرار گرفته بود و شرایط فرهنگی کشور در سال جاری به گونه‌ای بود که می‌بایست در نوع مدیریت، هوشمندانه رفتارهای متناسب با شرایط موجود اعمال کرد.
وی افزود: دشمن همواره در کمین است تا از این وضعیت آبی که حاصل تغییر شرایط اقلیمی است و تنها مختص ایران نیست با تحریف و دروغ پردازی به نفع خود بهره‌برداری کند.
معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا با بیان اینکه این توطئه‌ها شرایط را برای مدیران حوزه آب به مراتب سخت‌تر و خاص‌تر کرده است گفت: با اقدامات خوبی که حاصل پیش‌بینی و برنامه‌ریزی مجموعه مدیران و همکاران حوزه آب و  وزرات نیرو بود خوشبختانه توانستیم با کمترین حادثه، توطئه دشمن را خنثی کنیم.
جوان‌بخت به طراحی دشمن برای تبدیل سال ۱۴۰۱ به  تابستانی بسیار سخت و داغ  اشاره  و تصریح کرد: آنها فکر می‌کردند در بسیاری از مناطق کشور تنش آبی بیداد خواهد کرد که می‌تواند منشاء و بستر اقداماتشان را به راحتی فراهم کند و در این زمینه برنامه ریزی قوی و دقیق داشتند اما با تلاش جهادی مدیران و مسئولان و همدلی و دلسوزی مردم توانستیم به لطف خدا طراحی دقیق آنها را به شکست منتج کنیم.
وی ادامه داد: با وجود تابستان بسیار گرم و سخت سال ۱۴۰۱، خدا را شکر به همت مدیران در سطح کل کشور توانستیم از بحران تنش آبی به سلامت گذر کنیم.
جوان بخت به وجود مشکلات در زمینه تامین آب در کل کشور اشاره کرد  وگفت:  این شرایط خاص، می‌طلبد که مدیران در رفتار مدیریتی خود تغییر و تحولی جدید به وجود بیاورند  واین تغییر نیازمند ساختار مناسب است.
وی رشد مصرف آب را موجب تغییر در رفتار مطالبه‌گرانه شهروندان در حوزه‌های کشاورزی و شرب و مشکلات اجتماعی دانست و گفت: بخشی از مصرف کنندگان آگاهی زیادی نسبت به مشکلات و محدویت‌های مدیریت حوزه آب ندارند و باید در این زمینه با آنها آگاهی بخشی کنیم و این مسئولیت روابط عمومی  و امور اجتماعی را سنگین می‌کند.
معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا، رییس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت مدیریت منابع آب ایران در پایان اظهار داشت: متاسفانه مدبریت آب در سالیان گذشته  به ویژه در حوزه صیانت آبی خیلی کار آمد نبوده است و  در حال حاضر ما بدهکار منابع آبی هستیم و باید خود را مسئول بدانیم و در مسیر حفظ منابع آبی گام برداریم.
گفتنی است، پنجاه و هشتمین نشست مدیران ارشد بخش آب کشور با حضور «محمد جوان بخت» معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا، رییس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت مدیریت منابع آب ایران،« علیرضا الماسوندی» معاون تلفیق و تنظیم گری،« هوشنگ ملایی» معاون مجامع توسعه مدیریت و پشتیبانی،« مهدی دانشگر» مدیر کل دفتر هیات مدیره و مدیرعامل و امور مجلس به همراه مدیران ارشد کشور در سالن اجتماعات خلیج فارش شرکت مدیریت منابع آب ایران برگزار شد.