دریافت گواهینامه جامعه جهانی مدیریت سبز توسط شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی

شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی موفق به دریافت گواهینامه جامعه جهانی مدیریت سبز برای پروژه «حذف آرسنیک از آب چاه های مخزن مادر به روش اکسیداسیون و فیلتراسیون با ظرفیت 40 لیتر بر ثانیه » شد.

به گزارش دفتر روابط عمومی آبفای استان، شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی با اجرای پروژه«حذف آرسنیک از آب چاه های مخزن مادر به روش اکسیداسیون و فیلتراسیون با ظرفیت ۴۰ لیتر بر ثانیه »موفق به دریافت جایزه جهانی مدیریت سبز شد.
هدف از اعطای این جایزه به رسمیت شناختن پروژه‌هایی است که استفاده دقیق و مقرون به صرفه از منابع دارند. این نهاد که مقر آن در اتریش قرار دارد در راستای شناسایی و قدردانی از  پروژه‌های موفق کشورها که دارای تأثیرات اقتصادی، اجتماعی، زیست محیطی و فنی می باشند، اقدام نموده و ارزیابی آن بر اساس منطقEAST طراحی شده است .
این پروژه که با حمایت مالی شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی و توسط شرکت دانش بنیان ایرانی بنام شیمی گستر محیط زیست، اجرا شده جهت ارزیابی و تحلیل تاثیرات اقتصادی، زیست محیطی، اجتماعی و فنی آن به جامعه جهانی مدیریت سبز معرفی شد که با توجه به کسب سطح بلوغ مورد پذیرش، موفق به دریافت گواهینامه شد.
شایان ذکر است شرکت آبفای آذر شرقی با هدف توسعه و تعمیق رویکرد های زیست محیطی علاوه بر پروژه فوق برنامه های متعددی را در زمینه های مختلف بشرح ذیل پیش بینی و در دست اجرا قرار دارد:

  1. استمرار پروژه محاسبه رد پای کربن در تصفیه خانه فاضلاب مراغه
  2. محاسبه رد پای کربن در تصفیه خانه فاضلاب تبریز
  3. اجرای مدل مدیریت سبز در تصفیه خانه فاضلاب تبریز
  4. اجرای دفتر کار سبز در حوزه ستادی و ۱۷ منطقه در سطح شرکت