مدیر عامل شرکت برق منطقه ای سمنان در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات گفت:

درحال حاضر مشکلی در تأمین برق صنایع استان در چارچوب مقررات و ضوابط و آیین نامه های ابلاغی وجود ندارد

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای سمنان در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرگزاریها و مطبوعات ، پیرامون دستاوردهای صنعت برق در استان سمنان ، طی سال های پس از انقلاب اسلامی ایران گزارشی ارائه نمود.

 

مهندس سیدعلی اکبر صباغ، رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت برق منطقه ای سمنان با اظهار تشکر از همراهی و تعامل رسانه های مکتوب ، دیداری و شنیداری با این شرکت گفت : همکاری مطبوعات ورسانه ها بویژه صدا و سیما و ائمه جمعه و جماعات با این شرکت در ترویج فرهنگ صرفه جویی و تشویق مشترکان در بهینه مصرف نمودن انرژی در تابستان گذشته و زمستان  موجب کاهش میزان مصرف برق گردید.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای سمنان با اشاره به روند رو به رشد سرمایه گذاری در صنعت برق در سطح استان پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران ، بیان داشت : در زمینه ایجاد شبکه انتقال و فوق توزیع به عنوان زیرساخت توسعه در استان، بیش از میزان مصرف ،تاکنون سرمایه گذاری گردیده است .

مهندس صباغ بیشترین میزان مصرف برق در استان را در بخش صنایع و کشاورزی دانست و افزود : بیش از ۷۰ درصد برق مصرفی استان صرف بخش تولید در استان می گردد که این میزان، شاخص  مناسبی برای مصرف بهینه برق می باشد.

وی با بیان سرمایه گذاری این شرکت در ساخت خطوط و پست های فوق توزیع در تمامی شهرهای استان گفت : تلاش مجموعه مدیران و کارکنان این شرکت بر توسعه و افزایش تاسیسات پست و خطوط در تمامی شهرک های صنعتی استان با مشارکت شرکت شهرکهای صنعتی استان می باشد و در حال حاضر نیز مشکلی در تأمین برق این صنایع در چارچوب  مقررات و ضوابط و آیین نامه ها وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای سمنان با اشاره به بهره برداری از ۹۶۶  میلیارد ریال پروژه های این شرکت در دهه مبارکه فجر بیان داشت : ۲۰ پروژه توسط این شرکت با اعتباری معادل ۳۷۶ میلیارد ریال و دو پروژه نیروگاهی مربوط به بخش خصوصی با اعتباری بالغ بر ۵۹۰ میلیارد ریال در این ایام فرخنده، رسماً به بهره برداری خواهد رسید.

مهندس صباغ پروژه های در دست اقدام در بخش پست ها و خطوط انتقال و فوق توزیع این شرکت را ۱۵ پروژه برشمرد و اظهار داشت : ۱۲ پروژه در بخش پست های انتقال و فوق توزیع و ۳ پروژه در بخش خطوط انتقال و فوق توزیع جمعاً با اعتباری بیش از ۷۰۹۹ میلیارد ریال در دست ساخت می باشد که طی سال های آتی تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید.