خودکفایی در طراحی و تولید انواع شعله گیرهای پیشرفته صنعتی

برای نخستین بار در کشور تولید انواع مختلف تجهیز پیشرفته شعله گیر (Flame Arrester) مطابق با آخرین استاندارد های بین المللی توسط متخصصین شرکت دانش بنیان آتیه پردازان شریف با برند تجاری  ایراپ (IRRUP) طراحی و ساخته شد. به گزارش روابط عمومی آتیه پردازان شریف، روز گذشته دکتر مهدی شفیعی مدیر عامل شرکت اتیه پردازان […]

برای نخستین بار در کشور تولید انواع مختلف تجهیز پیشرفته شعله گیر (Flame Arrester) مطابق با آخرین استاندارد های بین المللی توسط متخصصین شرکت دانش بنیان آتیه پردازان شریف با برند تجاری  ایراپ (IRRUP) طراحی و ساخته شد.

به گزارش روابط عمومی آتیه پردازان شریف، روز گذشته دکتر مهدی شفیعی مدیر عامل شرکت اتیه پردازان شریف در مصاحبه اختصاصی گفت: فِلیم اَرستر یا شعله گیر تجهیزی است که برای محافظت سیستم ها در برابر شعله انفجار در خطوط لوله، مخازن، دودکش مشعل های صنعتی و تجهیزاتی که در آنها گاز یا بخار مایعات قابل اشتعال وجود دارد، باعث عبور سیال و مانع از ورود شعله در هنگام وقوع  انفجار می شود .

دکتر شفیعی گفت: قسمت اصلی این تجهیز المنت آن است که با استفاده از فناوری نانو و محاسبات بسیار دقیق طراحی و از لایه های متناوب ورق های فلزی مطابق با استاندارهای   ISO 16852، API 2028، ASTM-F1273 و INSO 11026  ساخته شده است که در حال حاضر تکنولوژی و دانش ان در اختیار مجموعه ایراپ است.

وی در ادامه گفت:  فِلیم اَرستر ها از سیستم در برابر احتراق های بالاتر از سرعت صوت و زیر سرعت صوت در حالت های پایدار شده محافظت می کند که علاوه بر برآورده سازی پارامترهای اساسی عملکرد، با ایجاد حداقل افت فشار بالاترین بازدهی را می دهد.

وی در ادامه صحبت هایش با اشاره به سرعت انفجاری این نوع شعله گیرها  افزود: تمامی انواع فلیم ارستر In line  ،End of line با سرعت انفجاری Detonation ، deflagration و در حالت های endurance ، short time در گروه های گازی با دقت عملکرد بسیار بالا تست شده است که مشابه با نمونه های بین المللی این محصول است.

شفیعی گفت: از انجایی که برای صحت و دقت عملکرد هر محصول نیاز به آزمایشگاه با امکانات پیشرفته است، این مجموعه دانش بنیان با داشتن استاندارد آزمایشگاه مرجع ( ISO 17025 ) در حوزه تست های فشار استاتیکی ، انفجاری ، دبی و … امکانات خوبی برای اطمینان کارفرمایان در اختیار دارد.

وی در مورد کاربرد مهم در تولید و نصب این شعله گیرها گفت: مهم ترین مورد درباره این شعله گیرها میتوان به نوع سیال اشتعال زا و محل نصب اشاره کرد که کارایی شعله گیر در ممانعت از انتشار شعله و گسترش انفجاری آتش موجب می شود تا کاربردهای متنوعی در صنایع مختلف اعم از صنایع نفت، گاز، پتروشیمی، پالایشگاه، صنایع معدنی و فلزات دارد.

مدیر عامل شرکت اتیه پردازان شریف در پایان گفت: مجموعه ایراپ نخستین بار سابقه طراحی و تولید انواع راپچر دیسک های صنعتی در داخل کشور را در رزومه کاری خود دارد و اینک با افتخار اعلام میکنم تنها تولید کننده انواع مختلف این شعله گیرها در ایران و منطقه خواهد بود که با استفاده از فناوری های نوین در کنار خلاقیت و کوشش جمعی از  مهندسین جوان این مجموعه، محصولی کاملا ایرانی را طراحی و اماده بهره برداری قرار داده است.