خط ۲مداره تامین کننده برق شهر شیبان احداث شد

مدیراموربرق شهرستان باوی گفت: خط ۲ مداره تامین کننده برق هسته مرکزی شهر شیبان از توابع باوی به طول پنج کیلومتر احداث شد.

محمدرضا علیپور بیان کرد: شرایط اقلیمی خاص خوزستان نیازمند برنامه ریزی و اقدامات پیشگیرانه مستمر برای حفظ پایداری شبکه برق است که در این راستا خط فرسوده قدیمی مسیر شیبان جمع‌آوری و خط ۲مداره توزیع برق احداث شد.

وی افزود: در این عملیات که برای افزایش تاب آوری شبکه در مقابل حوادث غیر مترقبه و ارایه خدمات مطلوب برق انجام شد کلیه پایه های چوبی فرسوده شبکه ۳۳ هزارولت این مسیر به تعداد یکصد اصله ۱۵متری و تعداد ۷۰۰عدد مقره تعویض شد.

وی ادامه داد: علاوه بر هسته مرکزی شهر شیبان تعداد ۱۵ روستای زیرمجموعه این شهر نیز از شبکه برق مطمئن و پایدار برخوردار شدند.

مدیراموربرق شهرستان باوی خافزود: پیش از این به دلیل فرسودگی و همچنین کوتاه بودن ارتفاع پایه های این خط، شاهد برخورد با شبکه و آتش گرفتن کراس آرم‌های چوبی و حوادث اتفاقاتی فراوان روی این خط ۲ مداره بودیم که با اجرای این طرح جهادی و به کارگیری پایه های ۱۵متری، حوادث به میزان قابل توجهی کاهش خواهد یافت.

مدیراموربرق شهرستان باوی اعتبار هزینه شده برای این پروژه را ۲۰میلیارد و ۸۷۰میلیون ریال اعلام کرد.

شرکت توزیع نیروی برق اهواز دارای ۶۲۰ هزار مشترک با ۱۰ هزار کیلومتر طول خط شبکه است . شهر شیبان از توابع شهرستان باوی در ۱۲ کیلومتری شمال شهر اهواز واقع است.