خط نفوذی دلبران قروه احداث شد

مدیر توزیع برق شهرستان قروه از احداث خط نفوذی به اراضی ناحیه «آغاسی» و «کَرَسی» خبر داد و گفت: خط فشار متوسط نفوذی برای اراضی این مناطق به بهره برداری رسید.

به گزارش برقآب و به نقل از  روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان؛ “محمد رضا حاجیان” مدیر توزیع برق شهرستان قروه در خصوص این خبر اظهار داشت: احداث خط فشار متوسط نفوذی در بخش دلبران قروه در اراضی «آغاسی» و «کَرَسی» به جهت تامین برق دامداری ها و چاه های کشاورزی فاقد انشعاب برق به روستاهای این مناطق به بهره برداری رسید.

حاجیان با اشاره به هزینه کرد ۶ میلیارد و سیصد میلیون ریالی برای احداث این میزان خط نفوذی، اظهار داشت: احداث خط نفوذی در بخش دلبران قروه با بیش از ۱۰۰۰ متر بمنظور تامین برق مشترکین اراضی بخش کشاورزی و دامداری های این منطقه میتواند ظرفیت مناسبی برای کشاورزان و دامداران در زمینه تولید محصولات و اشتغالزایی فراهم نماید.

وی در خصوص اهمیت این پروژه در رشد تولید و توسعه اقتصادی منطقه اشاره کرد و گفت: این پروژه زمینه ساز بهبود شرایط اقتصادی منطقه را فراهم خواهد کرد و به رشد و توسعه پایدار اقتصادی منطقه با برق دار نمودن دامداری ها, مرغداری ها و چاه های کشاورزی کمک شایانی می کند.

مدیرتوزیع برق شهرستان قروه درادامه با لزوم برقرسانی به اراضی کشاورزی بمنظور حذف آلاینده های ناشی ازسوخت های فسیلی و جلوگیری ازهدررفت هزینه ها تصریح کرد: با اجرای این پروژه علاوه بربهبود افت ولتاژ دراین مناطق، مشکلات مربوط به خاموشی و به حداقل رساندن زمان بازیابی شبکه برق نیز مرتفع شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه، این پروژه آثار مطلوبی بر توسعه اقتصادی و اجتماعی منطقه دارد، گفت: تامین برق متقاضیان و مشترکین جدید بخش کشاورزی و دامداریها، واحد های تولیدی و همچنین موجب ارتقای ضریب پایداری شبکه, افزایش قدرت مانور شبکه و توسعه صنایع وابسته به کشاورزی ازمهم ترین آثار اقتصادی و اجتماعی این پروژه محسوب میشود.