خط انتقال و شبکه توزیع آب و فاضلاب خراسان شمالی نوسازی شد

مدیر عامل شرکت اب وفاضلاب خراسان شمالی گفت: در راستای مدیریت مصرف و کاهش هدر رفت آب شرب و تامین آب شرب پایدار برای مناطق فاقد شبکه آبرسانی ، 131 هزار و 785 متر شبکه توزیع و خط انتقال در سطح روستاهای استان و 26 هزار و 876 متر شبکه توزیع و خط انتقال نیز در سطح شهرهای  استان اجرا گردید.

به گزارش برقآب مدیر عامل شرکت اب وفاضلاب خراسان شمالی گفت: در راستای مدیریت مصرف و کاهش هدر رفت آب شرب و تامین آب شرب پایدار برای مناطق فاقد شبکه آبرسانی ، ۱۳۱ هزار و ۷۸۵ متر شبکه توزیع و خط انتقال در سطح روستاهای استان و ۲۶ هزار و ۸۷۶ متر شبکه توزیع و خط انتقال نیز در سطح شهرهای  استان اجرا گردید.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون از مجموع خطوط انتقال و شبکه توزیع در سطح روستاهای استان، ۱۳۳ هزار و ۲۰ متر با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در چهار مجتمع «شیرین دره، پرسه سو، زیدر- سرانی و کهنه جلگه» اجرا شده است، گفت: ۱۴ باب مخزن ذخیره آب با حجم ۲۱۵۰ مترمکعب و ۳ باب ایستگاه پمپاژ نیز با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی(ع)  در سطح روستاها احداث شده است.

لازم بذکر است ۱۲ باب مخزن ذخیره با حجم ۵۸۵۰ مترمکعب و  ۷ باب ایستگاه پمپاژ آب شرب نیز توسط شرکت آبفای استان اجرا شده است.

همچنین در طی این مدت، ۱۰ هزار متر خط انتقال و شبکه جمع آوری فاضلاب در سطح شهرهای استان اجرا شده است.