خطوط انتقال برق در استان سمنان ، شاهراه تبادل انرژی الکتریکی درشمال شرق کشور می باشد

در جلسه شورای مدیران صنعت آب و برق استان سمنان که با حضور وزیر نیرو برگزار گردید مدیرعامل شرکت برق منطقه ای سمنان و رئیس شورای هماهنگی مدیران صنعت آب و برق استان از تلاش و همکاری مدیران و کارکنان شرکت های تابعه وزارت نیرو در استان در انجام ماموریت ها و وظایف محوله ، […]

در جلسه شورای مدیران صنعت آب و برق استان سمنان که با حضور وزیر نیرو برگزار گردید مدیرعامل شرکت برق منطقه ای سمنان و رئیس شورای هماهنگی مدیران صنعت آب و برق استان از تلاش و همکاری مدیران و کارکنان شرکت های تابعه وزارت نیرو در استان در انجام ماموریت ها و وظایف محوله ، تقدیر و تشکر نمود.

مهندس سید علی اکبر صباغ ، رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت برق منطقه ای سمنان و رئیس شورای هماهنگی مدیران صنعت آب و برق استان با اشاره به موقعیت جغرافیایی استان و گستردگی خطوط انتقال نیرو گفت : استان سمنان، دارای مساحتی حدود ۹۶۸ کیلومتر مربع می باشد که شرکت برق منطقه ای سمنان وظیفه انتقال انرژی الکتریکی از طریق خطوط انتقال و فوق توزیع به طول ۲۲۹۵ کیلومتر مدار از نیروگاه ها و استان های همجوار و تبدیل ولتاژ از سطوح ۲۳۰/۴۰۰ – ۶۳/۴۰۰ و ۶۳/۲۳۰ و ۲۰/۶۳ کیلوولت را برای تامین برق مصرف کنندگان در استان سمنان به عهده دارد.

مهندس صباغ ، خطوط شبکه برق در استان را ، شاهراه تبادل انرژی برق در شمال شرق کشور دانست و افزود : استان سمنان ، مرکز تبادل برق با استان های همجوار خراسان رضوی ، گلستان ، مازندران و تهران می باشد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای سمنان با اشاره به ضرورت احداث و افزایش ظرفیت پست های فوق توزیع از هم اکنون، جهت تامین برق مورد نیاز متقاضیان افزود : این شرکت تا کنون، برق تمامی متقاضیان را بر اساس ضوابط و مقررات تامین نموده است.

درادامه این جلسه، سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان و مدیران عامل شرکت های آب  منطقه ای و آبفای استان سمنان نیز به ارائه گزارشی از عملکرد شرکت خود پرداختند.

گفتنی ست قبل از نشست فوق، مهندس محرابیان ، وزیر نیرو به همراه هیأت همراه از نیروگاه سیکل ترکیبی قدس (شهید باکری سمنان) بازدید نمودند.