خسارات سنگین سیل به مخازن تامین آب شرب سوادکوه

در پی بارش سنگین باران و جاری شدن سیل، آسیب‌هایی به زیرساخت‌های برق، آب و جاده وارد گردید، در خصوص خسارات و اقدام بعمل آمده، بهزاد برار زاده مدیرعامل آبفا مازندران بیان کرد: بنابر هشدار هواشناسی مبنی بر وقوع سیل، کارکنان آبفا با در اختیار داشتن تجهیزات لازم آمادگی برای مقابله با خسارتها و تخریبهای […]

در پی بارش سنگین باران و جاری شدن سیل، آسیب‌هایی به زیرساخت‌های برق، آب و جاده وارد گردید، در خصوص خسارات و اقدام بعمل آمده، بهزاد برار زاده مدیرعامل آبفا مازندران بیان کرد: بنابر هشدار هواشناسی مبنی بر وقوع سیل، کارکنان آبفا با در اختیار داشتن تجهیزات لازم آمادگی برای مقابله با خسارتها و تخریبهای احتمالی ناشی از سیل را داشتند و توانستند با این آمادگی در کمترین زمان ممکن نسبت به رفع خرابی ها و تخریب خطوط انتقال آب اقدام نمایند.
برار زاده افزود طی ۳ مرحله وقوع سیل، به خطوط انتقال روستاهای کارمزد، دهمیان، شیرکلا و مومج خیل در شهرستان سوادکوه خسارت وارد شد که میزان خسارت اولیه بیش از ۵۰۰ میلیون تومان برآورد می شود. ضمن اینکه بر اثر سیل شب گذشته(۱۲ مرداد) گل و لای وارد مخزن اصلی گلناب دره سوادکوه شد که با تلاش همکاران آبفا با فوریت این مخزن شست وشو خواهد شد.

درصورت ورود گل و لای ناشی از سیل در منابع تامین، بلافاصله خطوط انتقال و شبکه توزیع آب تخلیه و نسبت به شست وشوی آن طی چند مرحله اقدام می شود.  وی اظهار داشت: جهت پیشگیری از  ورود گل و لای در آب شرب مشترکین، در گام نخست برای حفظ سلامت آب شرب، منابع تامین از مدار خارج و خطوط انتقال، شبکه توزیع و انشعاب تخلیه، شست وشو  و گندزدایی می شود.
برارزاده عنوان کرد: درحال حاضر از نظر سلامت آب مشکلی وجود ندارد و تجهیزات و منابع انسانی آمادگی کامل برای رفع مشکلات احتمالی را دارند.
مدیرعامل آبفا مازندران از مشترکین محترم خواست ‌؛ در صورت مشاهده هرگونه کدورت و تغییر ظاهری آب با سامانه ۱۲۲ تماس گرفته اطلاع رسانی فرمایند تا همکاران شرکت برای بررسی و رفع آن اقدام فوری نمایند.
برارزاده ضمن قدردانی از همراهی مردم عزیز سوادکوه و سوادکوه شمالی در گذر از بحران سیل و تنش آبی، تقاضا کرد در این فصل گرم که با وقوع سیلاب مواجه بوده ایم در مصرف آب آشامیدنی صرفه جویی کنند و مدیریت مصرف آب را سرلوحه کارهای روزمره خود قرار دهند  تا سایر هموطنان عزیز نیز در فصل تابستان و پیک مصرف بتوانند از این نعمت خدادادی بهره مند شوند.

 

 

تنظیم گزارش : عبدالله شهمیر شورمستی