خدمات‌رسانی ۲۲ اکیپ عملیاتی آبفا در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان، "علیرضا قاسمی" در جلسه‌ای که با حضور حسینعلی شهریاری، نماینده مردم شریف زاهدان در مجلس شورای اسلامی پیرامون سیل اخیر برگزار شد، با اشاره به گستردگی و شدت بارش باران در سطح استان بیان کرد: میزان بارش‌ها به نسبت پنجاه سال اخیر بی‌سابقه بود و در نقاطی از استان شاهد بارش باران به میزان ۲۷۰ میلی‌متر بودیم.
وی ادامه داد: با توجه به این شرایط، حضور کلیه معاونین و مدیران ستادی در تعدادی از شهرستان‌ها به عنوان معین تا پایداری شرایط الزامی شد و ۲۲ اکیپ سنگین و سبک نیز با کلیه تجهیزات در سطح استان مستقر شدند.
مدیرعامل شرکت آبفای سیستان و بلوچستان اضافه کرد: با وجود اینکه در سطح کشور، سیستان و بلوچستان بیش‌ترین بارش‌ها را دریافت کرد، کم‌ترین دغدغه و مشکل جهت تأمین آب وجود داشت.
وی با بیان اینکه تأسیسات آبی ۱۸۰ روستا در این سیل دچار خسارت شد، افزود: از این تعداد فقط سه روستا به دلیل پایداری جریان رودخانه به صورت سیار آبرسانی می‌شوند.
این مقام مسئول افزود: شبکه آبرسانی ۴ شهر نیز آسیب دید که با تلاش و اقدام به موقع همکاران مجدد وارد مدار شد.
وی ادامه داد: در شهرهای کنارک، نصرت‌آباد و زاهدان شاهد آبگرفتگی معابر و منازل بودیم که این شرکت با تجهیزات مورد نیاز اقدام به تخلیه آب کرد تا ضمن کمک به شهرداری‌ها با تسریع در روند این معضل از تحمیل خسارات بیش‌تر به مردم جلوگیری شود.
قاسمی با اشاره به سیل زاهدان و اقدامات آبفا در شرایط سیلابی‌بودن گفت: ۳۶۱ حادثه (سبک) انشعابات آب و ۱۵ حادثه (سنگین) شبکه توزیع و خطوط انتقال آب بر اثر سیلاب در مرکز استان اتفاق افتاد.
وی با بیان اینکه حوادث فوق طی ۷۲ ساعت توسط ۵۰ نیرو در قالب ۱۱ اکیپ عملیاتی ترمیم شد، اضافه کرد: همچنین رفع ۵۶۳ گرفتگی انشعابات فاضلاب و لایروبی و رفع انسداد بیش از ۲۰ کیلومتر از شبکه جمع‌آوری و خطوط انتقال فاضلاب توسط ۴ اکیپ عملیاتی به تعداد ۲۰ نفر و سه دستگاه واترجت صورت گرفت.
مدیرعامل آبفای سیستان و بلوچستان ادامه داد: علاوه بر پایداری شبکه آبرسانی، موضوع بهداشت آب نیز مورد توجه بود و در این راستا نسبت به ارسال پودر کلر جهت پایداری کیفیت بهداشت آب به ویژه در مناطق روستایی اقدام شد.
قاسمی با بیان این که نیروهای این شرکت در مواقع بحرانی همیشه در کنار مردم هستند، خاطرنشان کرد: تجهیزات مورد نیاز از سوی آبفا در اختیار گروه های جهادی قرار گرفت که در کنار نیروهای عملیاتی آبفا نسبت به ارائه خدمات لازم و کمک به مردم اقدام کردند که جای قدردانی دارد.