حفظ منابع آبی و الزامات زیست محیطی در نیروگاه بندرعباس

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان از حفظ منابع آبی و الزامات زیست محیطی در راستای تحقق اهداف استراتژیک افزایش میزان سرانه فضای سبز در نیروگاه بندرعباس خبر داد. به گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان،حسین سلیمی عنوان کرد : در راستای تحقق اهداف استراتژیک و پاسخگویی به بخشی از مسوولیت اجتماعی و […]

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان از حفظ منابع آبی و الزامات زیست محیطی در راستای تحقق اهداف استراتژیک افزایش میزان سرانه فضای سبز در نیروگاه بندرعباس خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان،حسین سلیمی عنوان کرد : در راستای تحقق اهداف استراتژیک و پاسخگویی به بخشی از مسوولیت اجتماعی و تامین ملاحظاتی نظیر حفظ منابع آبی و الزامات زیست‌محیطی، آب تصفیه شده تولیدی و پساب فاضلاب نیروگاه را با صرف هزینه بالا ، پس از تصفیه ، مورد استفاده صنعتی و آبیاری فضای سبز قرار می دهد تا با افزایش میزان سرانه فضای سبز و نگهداری از آن ، به حفظ محیط زیست کمک نماید.

فضای سبز و محیط زیست از مباحث مهم در پایداری حیات طبیعی و انسانی و ایجاد فضاهای زیبا و دلنشین، همچنین ایجاد آرامش روانی از دیگر فواید فضای سبز در نیروگاه بندرعباس به شمار می‌رود.
البته این فواید به همین موارد ختم نمی‌شود چرا که فضای سبز در تولید اکسیژن، کاهش گرد و غبار هوا، جلوگیری از فرسایش خاک و کاهش تبخیر از سطح خاک موثر است.

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس یکی از راهکارهای غلبه بر این مشکل را استفاده از پساب تصفیه‌شده فاضلاب نیروگاه مطابق با استاندارد محیط زیست در تامین آب مورد نیاز برای آبیاری فضای سبز دانست و افزود: این شرکت تلاش خود را به طور همزمان در چند حوزه آغاز کرد و به لطف خدا و همت کارکنان شرکت، در پایان نیمه اول سال ۱۴۰۰ به توفیقاتی بسیار ارزشمند دست پیدا کردیم، با اورهال و تعمیرات امکانات تصفیه خانه و تصحیح  روندهای نادرست، پساب نیروگاه بندرعباس  را به حد استاندارد رسانده و درجهت آبیاری فضای سبز از آن استفاده بهینه کنیم.

سلیمی در ادامه یکی دیگر از اقدامات زیست محیطی در نیروگاه بندرعباس را ، آماده سازی باغ جلو سالن توربین جهت کشت ۳۰۰ نهال لیمو، تمیز کاری و پاک سازی محوطه پساب از علف های هرز و درخت های خودرو، تمیز کاری استخر بلودان و بهینه سازی گلخانه نیروگاه و کاشت ۷۰۰۰ گل فصلی عنوان کرد و افزود:
در جهت گسترش فضای سبز ، آماده سازی زمین چمن رو به روی سالن توربین در برنامه کاری قرار گرفت و با توجه به از بین رفتن چمن های این محل و کمبود آب و همچنین مصرف بالای آب برای رشد چمن تصمیم بر این شد که زمین این قسمت را احیا و جهت کشت نهال لیمو در شرایط محیطی مناسب اقدام شود.

سلیمی در پایان افزود: وظیفه اصلی نیروگاه بندرعباس ،تولید برق پایدار برای هموطنان به صورت شبانه روزی است و تلاش می نماید تا برق تولیدی اثری مثبت بر محیط زیست و جامعه داشته باشد و رسیدن به این امر جزو اهداف شرکت در کنار تولید برق خواهد بود .