حفر ‌۷ حلقه چاه جدید برای تامین آب شرب شهرستان خوی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان خوی از حفاری 7 حلقه چاه آب جهت مقابله با تنش آبی در 9 ماهه سال جاری خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب شهرستان خوی، یداله سلطانی با اشاره به اخذ پروانه و حفر ۷ حلقه چاه آب خاطر نشان کرد: کاهش نزولات آسمانی در شهرستان خوی که طی چندین سال اخیر بی سابقه بوده است سبب کاهش سطح منابع تامین آب شرب که عمدتا چاه، چشمه است شده، به گونه ای که به کاهش آبدهی چشمه ها و چاه ها منجر شده است.

وی تعداد حفر ۶ حلقه چاه در روستاها و یک حلقه چاه را در شهر فیرورق اعلام کرد .

سلطانی افزود: عواملی همچون تغییر اقلیم، خشکسالی، افزایش سرانه مصرف ، همه گیری ویروس کرونا موجب کمبود در شهر ها و روستاهای سطح شهرستان شده است .

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوی تصریح کرد: به منظور کاهش تنش آبی موجود و تامین آب شرب مشترکین شهرستان اقدام به حفاری در مناطقی که تنش آبی دارند کردیم .

وی به کمبود آب در روستاهای بدلان ، رازی ،چمکه زر،اکبرآباد،عسگرآباد و مجتمع کوتان آباد (شامل روستاهای گیوران ، کوتان آباد ،ترس آباد ،یوسف آباد ،گروناویک، میرعمر و هسته جیک ) اشاره کرد و افزود : حفاری در این روستاهها انجام شده و اهالی این روستاها از نعمت آب پایدار برخوردار شدند.

وی گفت : پروانه حفر یک حلقه چاه را نیز در شهر خوی اخذ کرده ایم .

سلطانی خاطر نشان کرد :با حفر و تجهیز این چاه ها با افزایش آبدهی منابع جهت جبران کاهش آبدهی منابع تامین آب شرب مواجه خواهیم شد و به توان تولید آب شهرستان افزوده خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوی در پایان گفت: جهت مقابله با تنش آبی موجود باید رویکرد فرهنگ سازی و اطلاع رسانی از شرایط آبی و خطر پیشرو در صورت عدم رعایت مصرف بهینه آب را گسترش و اقدامات موثری در خصوص صرفه جویی در مصرف آب را به عمل آوریم تا بتوان تنش آبی را مدیریت کرد.