معاون بهره برداری و توسعه‌ی آب شرکت آبفا فارس:

حفر ۱۰۱ حلقه چاه در سال ۱۴۰۱

معاون بهره برداری و توسعه‌ی آب شرکت آبفا فارس از حفر و کف شکنی ۱۰۱ حلقه چاه در یکسال گذشته خبر داد.

به گزارش برقآب، وحید حق شناس معاون بهره برداری و توسعه‌ی آب شرکت آبفا فارس از حفر یا کف شکنی ۱۰۱ حلقه چاه در شهر‌ها و روستا‌های استان طی سال گذشته خبر داد و گفت: سال پر تلاشی را در حوزه‌ی تأمین آب شرب مردم فارس پشت سر گذاشتیم و البته امروز خوشحالیم که تلاش هایمان به ثمر نشسته و موجب سربلندیمان شده است.

معاون بهره برداری و توسعه‌ی آب این شرکت با بیان اینکه سال ۱۴۰۱ سال سختی در حوزه‌ی آبرسانی به مردم استان بود، گفت: بحمدالله با برنامه ریزی مدون و کار مضاعف، تلاش کردیم تا مشکلات ناشی از کم آبی در شهر‌ها و روستا‌های استان را مدیریت کنیم.

او گفت: در کنار منابعی از قبیل ذخائر سدها، چشمه ها، قنات‌ها و … تأمین بخش زیادی از آب شرب مردم استان فارس از طریق چاه‌های آب شرب تأمین می‌شود که بروز خشکسالی‌های سنواتی طی سال‌های قبل منجر به از مدار بهره برداری خارج شدن تعدادی از این منابع تأمین آب شد.

حق شناس گفت: همچنین تحت پوشش قرار گرفتن مشترکان جدید آب شرب ایجاب می‌کند طرح‌های توسعه‌ای جدیدی در حوزه‌ی آبرسانی مطالعه و اجرا شود.

او گفت: علاوه بر اقدامات فنی مهندسی گسترده با هدف نگهداشت و ارتقاء کمی و کیفی آب منابع موجود، طی سال گذشته به منظور تأمین آب شرب مشترکان جدید و قدیم آب شرب در شهر‌ها و روستا‌های استان، شرکت آبفا فارس اقدام به حفر، تجهیز و برق رسانی ۶۵ حلقه چاه، اجرای ۳۰۴۶۷۵ متر خط انتقال آب، ۱۱۲۱۵۹ متر شبکه توزیع آب، اصلاح ۹۱۴۶۳ متر خط انتقال و اصلاح ۳۴۰۴۵۱ متر شبکه‌ی توزیع آب شرب در استان کرده است.

حق شناس گفت: همچنین به منظور تأمین آب شرب مشترکین خود ۶۵ حلقه چاه در یکسال گذشته حفر و ۳۶ حلقه‌ی دیگر را کف شکنی کرده ایم.

معاون بهره برداری و توسعه‌ی آب شرکت آبفا فارس گفت: احداث مخازن شهری و روستایی با ظرفیت مجموع ۲۷۰۰۰ متر مکعب از دیگر فعالیت‌های شرکت آبفا فارس در این بازه‌ی زمانی بوده است.

حق شناس با اشاره به این موضوع که در کنار طرح‌های فنی و مهندسی، افزایش برنامه‌های فرهنگی در راستای مدیریت مصرف آب نیز اجتناب ناپذیر است، گفت: وضعیت منابع آب به گونه ایست که باید مجدانه به سمت مدیریت عرضه و تقاضای آب برویم و به دنبال راهکار‌های نوین و موثرتری در حوزه مدیریت مصرف باشیم.