مدیریت توزیع برق شاهرود در راستای خدمت رسانی

جمال فرخ زاده مدیر توزیع برق شهرستان شاهرود با اشاره به انجام 581 پروژه عمرانی برق رسانی در حوزه صنعت توزیع برق شهرستان، مجموع اعتبارات هزینه شده برای اجرای این طرح ها را 407 میلیارد و 145 میلیون ریال اعلام کرد و گفت: این پروژه ها در سال 1401 به انجام رسیده است.

به گزارش برقآب، جمال فرخ زاده مدیر توزیع برق شهرستان شاهرود با اشاره به انجام ۵۸۱ پروژه عمرانی برق رسانی در حوزه صنعت توزیع برق شهرستان، مجموع اعتبارات هزینه شده برای اجرای این طرح ها را ۴۰۷ میلیارد و ۱۴۵ میلیون ریال اعلام کرد و گفت: این پروژه ها در سال ۱۴۰۱ به انجام رسیده است.
وی بیان کرد: از عمده ترین طرح ها و پروژه های انجام شده در سال گذشته اصلاح و بهینه سازی ۸۸ هزار و ۳۸۹ متر شبکه فشارمتوسط و فشارضعیف در سطح شهرستان بوده است.
فرخ زاده ادامه داد: در راستای هوشمندسازی شبکه تعداد ۱۰۷ دستگاه کنتورهای هوشمند طرح فهام توسط مدیریت توزیع برق شاهرود نصب شده که با این تعداد، مجموع کنتورهای نصب شده به یک هزار و ۴۳۱ دستگاه رسیده است.
مدیرتوزیع برق شهرستان شاهرود با اشاره به فعالیت های این مدیریت در سال ۱۴۰۱، به احداث و افزایش ظرفیت ۵۲ دستگاه پست هوایی در نقاط مختلف شهرستان تاکید کرد و افزود: مجموع ظرفیت پست های توزیع برق شهرستان به مقدار ۱۸۹ هزار و ۲۷ مگاولت آمپر رسیده است.
او همچنین برقدار شدن روستای کلاغ زیلی از توابع بخش بیارجمند در راستای محرومیت زدایی و مهاجرت معکوس خبر داد و گفت: تبدیل شبکه فشارضعیف هوایی به کابل خودنگهدار، تعویض پایه های فرسوده برق و نصب پایه های جدید به منظور برق رسانی برای مشترکان جدید از جمله اقدامات انجام شده در راستای طرح بهارستان روستایی این مدیریت بوده است.
وی همچنین به طرح جایگزینی کابل خودنگهدار به جای شبکه های سیمی فشارضعیف هوایی در سطح شهر اشاره کرد و افزود: در مجموع در مناطق شهری بالغ بر ۶۵ هزار متر از این نوع کابلها برای سال ۱۴۰۱ جایگزینی صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه در سال قبل دو هزار و ۴۲۶ مشترک جدید جذب مدیریت توزیع برق شهرستان شاهرود شده اند اضافه کرد: تعداد مشترکان شهرستان به عدد یکصد و شش هزار و ۱۶۸ عدد رسیده است.
مدیر توزیع برق شهرستان در پایان بیان داشت: اصلاح و بهینه سازی شبکه برق روستاهای دزیان، قلعه بالا، دستبو، غزازان، مغان و دیزج در قالب طرح بهارستان، احداث ۱۵ دستگاه پست هوایی عمومی به منظور بهبود پروفیل ولتاژ و ایجاد زیرساخت برای تامین برق متقاضیان جدید، تامین روشنایی معابر و اصلاح و بهینه سازی تجهیزات و تاسیسات این مدیریت از اهم برنامه های پیش بینی شده برای سال ۱۴۰۲ می باشد.