جهاد آبرسانی خراسان شمالی پیشرفت ۴۰ درصدی داشته است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خراسان شمالی گفت: میزان پیشرفت فیزیکی پروژه‌های تامین آب آشامیدنی روستایی موسوم به جهاد آبرسانی در استان به 40 درصد رسیده است.

به گزارش برقآب، به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان خراسان شمالی، «رضا نعیمی» مدیرعامل این شرکت گفت: پروژه‌های جهاد آبرسانی در استان خراسان شمالی توسط شرکت آب و فاضلاب استان و مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و همت و محوریت سپاه استان، سازمان بسیج سازندگی و همکاری و همراهی خوب استانداری و سایر دستگاه‌های اجرایی در حال اجراست.
وی افزود:  طرح جهاد آبرسانی خراسان شمالی در۱۶۴ روستا در قالب ۴ مجتمع آبرسانی سد شیرین دره، زیدر سرانی، پرسه سو و کهنه جلگه با اعتباری بالغ بر ۵۵۰ میلیارد تومان در سطح روستاها با همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) در حال اجراست که تعدادی از این روستاها در هفته دولت به بهره برداری خواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد: برنامه ریزی برای اجرای فاز دوم این طرح نیز در دست اقدام است که در قالب آن ۲۰۰ روستای دیگر تحت پوشش این طرح قرار می‌گیرند.

نعیمی در خاتمه تصریح کرد: در سایر روستاها هم پروژه های آبرسانی تحت عنوان مجتمع تک روستایی از محل اعتبارات ملی در حال اجراست که مهمترین آنها شامل مجتمع آبرسانی روستاهای حاشیه شهر بجنورد، برج و صندل آباد از منطقه کلاته نقی، مجتمع شورک عبدآباد، حسین آباد و گلیان در شیروان، مجتمع پایین دست دشت اسفراین، مجتمع حسن سو در مانه و سملقان با پیشرفت ۵۰ درصدی می باشند که با تزریق اعتبارات ملی، بسیاری از این روستاها از نعمت آب پایدار بهره مند خواهند شد.