جهادآبرسانی در خراسان رضوی ۲۵ روستا را از تنش آبی خارج کرد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خراسان رضوی با اشاره به آغاز جهاد آبرسانی در روستاهای بالای 20 خانوار استان اظهار داشت: 25 روستا در قالب این طرح از تنش آبی شرب خارج شدند.

به گزارش برقآب، جهادآبرسانی در خراسان رضوی ۲۵ روستا از تنش آبی خارج کرده است. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خراسان رضوی به آغاز جهاد آبرسانی در بالای ۲۰ خانوار روستاها اشاره کرده است. خروج ۲۵ روستا از تنش آبی شرب نتیجه اجرای این طرح است. فاز اول جهادآبرسانی توسط قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) با اعتبار ۵ هزارو ۴۰۰ میلیارد ریال و در ۱۲۱ روستای استان و با جمعیت ۱۰۶ هزار نفر آغاز شد. این فاز تاکنون ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

فاز دوم طرح شامل ۷۷۰ روستا با اعتبار ۱۵ هزار میلیارد ریال است که تا ۳۰ هزار ریال افزایش قابلیت دارد. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب امیدوار است که مشکل آب شرب روستاهای بالای ۲۰ خانوار در خراسان رضوی در آینده‌ای نزدیک برطرف شود. او همچنین به پدیده خشکسالی اشاره کرده و آن را به عنوان چالشی در تامین آب شرب شهرها و روستاهای خراسان رضوی نام برده است. در سال آبی گذشته، خراسان رضوی با بارش‌های کمتر، خشک‌ترین سال خود را تجربه کرد. به همین دلیل، منابع آب شرب در سال جاری به شدت نگران کننده شده است.

امامی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان، با تاکید بر این شرایط، تاکید کرده است که شرکت حرفه‌ای خود را موظف به تامین آب مشترکان می‌داند و به هر شکل ممکن طرح‌ها و پروژه‌های آبرسانی را اجرا و تکمیل می‌کند.