جمع آوری انشعابات غیر مجاز کشاورزی در بخش لیردف شهرستان جاسک

اسماعیل سالفی مدیر برق شهرستان جاسک از جمع آوری انشعابات غیر مجاز کشاورزی در بخش لیردف این شهرستان خبر داد.

به گزارش برقآب، اسماعیل سالفی، مدیر برق شهرستان جاسک، اخیراً در مورد جمع آوری انشعابات غیر مجاز کشاورزی در بخش لیردف این شهرستان خبر داده است. او بیان داشت که این اقدام در راستای اجرای تکالیف قانونی و دستور دادستان و شورای حفاظت منابع آب استان هرمزگان توسط مجموعه عملیاتی مدیریت برق جاسک صورت گرفته است. سالفی بر لزوم برخورد قاطع و بدون اغماض با بهره برداران برق غیر مجاز تاکید کرده و بیان کرده که برق گرفتن از تیرها و ستون ها در زمین های کشاورزی این شهرستان مشکلی است که در عرصه قانونی همچنان مشاهده می شود و لازم است برخوردهای قانونی بدون اغماض با بهره برداران غیر مجاز صورت گیرد.

در ادامه، سالفی اضافه کرده است که برخی کشاورزان در مناطق مختلف این شهرستان برای تامین برق چاه ها و پمپ های آب خود، به صورت غیرمجاز از تیرک برق کاشته شده در داخل یا حاشیه زمین برق می گیرند. او از سرقت برق بر اساس ماده ۶۶۰ قانون مجازات اسلامی به عنوان جرمی قانونی یاد کرده و تاکید کرده است که این اقدامات صدمات و خسارات جدی به خطوط توزیع برق وارد می کند و خطرات جانی و مالی فراوانی ایجاد می کند. مطابق این ماده قانونی، کسانی که به سرقت برق اقدام می کنند ممکن است به تحمل تا سه سال حبس محکوم شوند و همچنین باید خسارت های وارد شده را جبران کنند.

سالفی اظهار کرده است که مسئولان شرکت توزیع برق استان هرمزگان هر ساله در فصل کشاورزی با انتشار اطلاعیه و یا انجام مصاحبه، آمادگی این شرکت را برای برق دار کردن چاه ها و پمپ های کشاورزی اعلام می کنند. علاوه بر اعلام آمادگی، شرکت توزیع برق برخوردهای لازم را هم با سارقان برق انجام می دهد که از جمله آن جمع آوری سیم های برق چاه های غیرمجاز است. امید است این اقدامات، جرایم سرقت برق را به حد قابل ملاحظه ای کاهش دهد.