جلوگیری از اضافه برداشت ۱۷ میلیون متر مکعب از آب های زیر زمینی در مشهد

مدیر امور منابع آب مشهد گفت: از اضافه برداشت ۱۷ میلیون متر مکعب از آب های زیر زمینی در محدوده امور منابع آب مشهد از طریق نصب کنتور هوشمند آب بر روی چاه های مجاز و نظارت بر برداشت آب چاه های مجاز جلوگیری شد. به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی، […]

مدیر امور منابع آب مشهد گفت: از اضافه برداشت ۱۷ میلیون متر مکعب از آب های زیر زمینی در محدوده امور منابع آب مشهد از طریق نصب کنتور هوشمند آب بر روی چاه های مجاز و نظارت بر برداشت آب چاه های مجاز جلوگیری شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی، محمد برزویی با اشاره به اینکه امور منابع آب مشهد شهرستان های مشهد، چناران، فریمان، گلبهار و طرقبه شاندیز را تحت پوشش دارد، اظهار کرد: این امور در سه ماهه ابتدایی سال جاری اقداماتی از طریق نصب، نظارت و کنترل میزان برداشت آب به‌وسیله کنتور هوشمند انجام داده است.

وی به جلوگیری به عمل آمده از اضافه برداشت ۱۷ میلیون متر مکعب از چاه های مجاز اشاره کرد و گفت: این مقدار جلوگیری از اضافه برداشت در مقایسه با مدت مشابه در سال ۱۳۹۹حدود ۴۲ درصد افزایش داشته است با توجه به شرایط خشکسالی حاکم بر کشور و استان و نیز کمبود منابع آبی، این امور در کنار پایش و نظارت بر برداشت آب از طریق نصب کنتور هوشمند آب برای چاه های مجاز، اقدام به پر و مسلوب المنفعه چاه های غیر مجاز در محدوده تحت پوشش امور نموده است.

برزویی ادامه داد: در این راستا در سه ماهه ابتدایی سال جاری، تعداد ۵۸ حلقه جاه غیر مجاز با حجم صرفه جویی سالانه ناشی از جلوگیری از برداشت غیر مجاز بیش از دو میلیون متر مکعب با اخذ دستور قضایی از دادستان ها و با همکاری نیروی انتظامی  توسط همکاران این اموروگروه های گشت وبازرسی پر و مسلوب المنفعه شده است.

لازم به ذکر است در این سه ماه پنج دستگاه و ادوات حفاری غیر مجاز توسط نیروی گشت و بازرسی امور منابع آب مشهد توقیف شده است.