با حضور معاون استاندار سمنان برگزار شد؛

برگزاری جلسه هماهنگی برنامه های مورد نیاز صنایع برای کنترل پیک بار تابستانی

جلسه هماهنگی برنامه ها و اقدامات مورد نیاز صنایع برای کنترل پیک بار تابستانی در محل ساختمان معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان برگزار شد.

به گزارش برقآب، جلسه هماهنگی اقدامات مورد نیاز صنایع برای کنترل پیک بار تابستانی با حضور معاون عمرانی استانداری سمنان، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان، مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان، ریاست اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان و رئیس انجمن مدیران صنایع استان و جمعی از مسئولان، جلسه هماهنگی برنامه ها و اقدامات مورد نیاز صنایع برای کنترل پیک بار تابستانی در محل ساختمان معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان برگزار شد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان در ابتدای این نشست با ارائه گزارشی از وضعیت مصرف برق صنایع اظهار داشت: افزایش۱.۵ درجه ای دما در نیمه شمالی کشور و به طبع آن رشد هزار تا ۱۵۰۰ مگاواتی مصرف برق، مشکلات زمستان و به تعویق افتادن تعمیرات نیروگاه های کم رنگ شدن مدیریت مصرف در بخش خانگی بدلیل عملکرد مناسب وزارت نیرو در سال گذشته، عدم تغییر ساعت رسمی کشور و رشد تولید از جمله چالش های مهم صنعت برق برای جبران ناترازی حدود ۱۲ هزار مگاواتی می باشد.

سیدمحمد حسینی نژاد با عنوان این که صنایع با ۱.۴ درصد از لحاظ تعداد مشترکین بالغ بر ۴۴ درصد مصرف انرژی مشترکین در استان را دارا هستند افزود: صنایع می توانند با جابه جایی بار از ساعت ۱۱ صبح تا ۲۳ شب فقط یک روز در هفته و انتقال شیفت های آن بازه به ۲۳ شب تا ۱۱ صبح و یا روزهای پنج شنبه و جمعه بدون محدودیت نسبت به ادامه روند تولید اقدام نمایند.

وی همچنین درخصوص نحوه جابه جایی بار صنایع و تامین برق مشترکان پیشنهادهایی را ارائه نمود و یادآور شد: شرکت توزیع برق استان سمنان آمادگی هرگونه همکاری و مشارکت با صنایع درخصوص راه کارهای احتمالی و پیشنهادی مشترکان را داراست که در جلسات دوره ای پس از تصویب شدن به اجرا درآورد. یادآور می شود: در پایان این نشست سرپرست معاونت عمرانی استانداری سمنان مواردی رادرخصوص راه کارهای کاهش اثرات جابه جایی بار صنایع بیان نمود.

محمد حمیدی اضافه کرد: رعایت عدالت در جابه جایی بار و توزیع مناسب سوخت جایگزین از جمله مواردی است که خواسته معاونت عمرانی استانداری در راستای حمایت از صنایع استان می باشد.