جلسه مدیریت بحران آذربایجان غربی در خصوص فصل زمستان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی آیدین رحمانی در این جلسه بیان کرد: شرکت آب منطقه‌ای اقدامات لازم در خصوص لایروبی های مورد نیاز مجاری آبی و آزادسازی حریم رودخانه ها را اعمال کنند. مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه گفت: ۲۴۰ کیلومتر رودخانه در این استان شناسایی شده […]

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی آیدین رحمانی در این جلسه بیان کرد: شرکت آب منطقه‌ای اقدامات لازم در خصوص لایروبی های مورد نیاز مجاری آبی و آزادسازی حریم رودخانه ها را اعمال کنند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه گفت: ۲۴۰ کیلومتر رودخانه در این استان شناسایی شده که نیازمند لایروبی است.
یاسر رهبردین اظهار داشت: برای لایروبی این میزان رودخانه ۴۳۰ میلیارد ریال اعتبار لازم است.
وی با اشاره به میزان لایروبی‌های انجام سده طی امسال نیز گفت: ۳۲ کیلومتر لایروبی رودخانه طی امسال انجام گرفته است.
️مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی بیان کرد: همچنین ۱۲۸ کیلومتر رودخانه منتهی به دریاچه ارومیه ساماندهی و لایروبی شده است.
مهندس رهبردین با اشاره به اراضی رفع تصرف شده نیز، اظهار داشت: طی امسال ۲۵ هکتار از اراضی بستر و حریم رودخانه های استان رفع تصرف شده است.
️وی افزود:آذربایجان غربی از جمله استان های موفق در حوزه لایروبی رودخانه ها در کشور بوده به طوری که همین امر از بروز مشکل جدی در سیل سال ۱۳۹۸ در این استان جلوگیری کرد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای در ادامه جلسه با اشاره به وضعیت منابع آبی و سد های استان گفت: در شش ماهه دوم سال گذشته بدلیل کاهش ۵۰ درصدی بارش برف در حوضه آبریز دریاچه ارومیه و ۷۲ درصدی در حوضه ارس از یک سو و افزایش دما از سوی دیگر ورودی سد های استان کاهش پیدا کرد.
️مهندس رهبردین افزود: با وجود همه این اتفاقات بوسیله مدیریت عقلانی منابع و مصارف سد های استان، در تامین آب شرب مردم استانهای آذربایجان غربی از بروز مشکل جلوگیری بوجود آمد.