جلسه مجمع عمومی سالیانه سال ۹۹ شرکت آب منطقه ای تهران برگزار شد.

جلسه مجمع عمومی سالیانه سال ۹۹ شرکت آب منطقه ای تهران با حضور “اتابک جعفری” معاون مجامع، توسعه مدیریت و پشتیبانی شرکت مدیریت منابع آب ایران،تعدادی از مدیران دفاتر تخصصی شرکت مدیریت منابع آب ایران،”یوسف رضاپور”مدیر عامل شرکت آب منطقه ای تهران، اعضاء هیات مدیره، معاونین، ذیحساب و جمعی از مدیران دفاتر شرکت آب منطقه […]

جلسه مجمع عمومی سالیانه سال ۹۹ شرکت آب منطقه ای تهران با حضور “اتابک جعفری” معاون مجامع، توسعه مدیریت و پشتیبانی شرکت مدیریت منابع آب ایران،تعدادی از مدیران دفاتر تخصصی شرکت مدیریت منابع آب ایران،”یوسف رضاپور”مدیر عامل شرکت آب منطقه ای تهران، اعضاء هیات مدیره، معاونین، ذیحساب و جمعی از مدیران دفاتر شرکت آب منطقه ای تهران، به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، در ابتدای این جلسه، گزارش حسابرسان مستقل شرکت قرائت و در همین راستا توضیحات لازم از طرف مدیر عامل شرکت، ذیحساب ، مدیر مالی، حسابرس داخلی و مدیران ذی ربط ارائه شد.

در ادامه، مدیرعامل شرکت، ضمن طرح و بررسی مسائل، چالش های مهم و راهکارهای پیشنهادی، خواستار تشریک مساعی و همراهی شرکت مدیریت منابع آب ایران، جهت رفع این مشکلات و دغدغه ها در راستای پیشبرد اهداف شرکت آب منطقه ای تهران شد.

رضاپور با اشاره به دو طرح مهم علاج بخشی سد لار و ساماندهی آب های سطحی جنوب تهران که در دست اقدام شرکت قرار دارد، خواستار موافقت مجمع با تجدید ارزیابی دارایی های شرکت شد و گفت: در سال گذشته برای پیشبرد هر چه سریعتر طرح های عمرانی شرکت از محل منابع داخلی برای این طرح ها هزینه شده اما این هزینه ها توسط حسابرس به عنوان سرمایه برای شرکت در نظر گرفته شده است . با انجام تجدید ارزیابی با توجه به افزایش هزینه استهلاک امکان هزینه کرد از منابع داخلی نظیر فروش اراضی مازاد شرکت در طرح های عمرانی ایجاد می گردد.

مدیرعامل شرکت خواستار ایجاد راهکارهای مناسب جهت مدیریت جمعیت و جلوگیری از استمرار مهاجرت به استان تهران شد و اظهار کرد: طبق پیش بینی های انجام شده، جمعیت استان تهران تا سال ۱۴۲۵ به حدود ۲۲ میلیون نفر خواهد رسید که با توجه به میزان ظرفیت ذخایر آب های سطحی و زیرزمینی و حتی با در نظر گرفتن اصلاح الگوی مصرف آب، امکان فراهم کردن آب شرب این میزان جمعیت مقدور نخواهد بود و لذا از امروز باید برنامه ریزی و اقدامات لازم برای جلوگیری از وقوع بحران کم آبی در سال های آتی انجام شود.

رضاپور با اشاره به اینکه ساخت شهرک های صنعتی و مسکونی در استان تهران، باعث افزایش میل مهاجرت به این استان و در نتیجه افزایش شدید میزان مصرف آب های سطحی و زیر زمینی استان خواهد شد، افزود: متوسط مصرف آب شرب سالانه در کشور ۸ درصد است؛ اما این میزان در شهر تهران به حدود ۴۲ درصد (حدود یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون متر مکعب آب در سال) رسیده است که این آمارنشان از حجم بالای مصرف آب در استان را دارد و اگر از امروز تدابیر لازم برای مدیریت وضع فعلی اندیشیده نشود، در آینده بحران آب به مراتب جدی تر خواهد بود.

وی عدم توجه به مقوله جانشین پروری و فقدان برنامه برای تربیت نیروی انسانی خبره و کارآمد برای احراز مسوولیت های شرکت به شکل پایدار را یکی دیگر از چالش های اصلی شرکت برشمرد و گفت: با توجه به اینکه متوسط سن کاری مدیران شرکت نسبتا بالا و بازنشستگی آن ها در بازه زمانی نسبتا مشابه ای اتفاق خواهد افتاد، درخواست داریم که امکان استفاده از نیروهای بازنشسته متخصص تا زمان پرورش نیروهای جانشین و کاردان فراهم شود چرا که ضرورت استفاده از تخصص و توانایی این افراد، جهت گرداندن چرخ صنعت آب کشور امری انکار ناپذیر است.

رضاپور در ادامه با توجه به احتمال بالای وقوع سیلاب های ناگهانی و غافلگیر کننده در استان، یادآور شد: با اصلاح در نظام نامه سیلاب، امید می رود تا بتوان این سیلاب های مخرب را با همکاری سایر مراجع ذی مدخل در آینده مدیریت نمود که حل این چالش نیز نیازمند همکاری شرکت مدیریت منابع آب ایران و وزارت نیرو می باشد.

مدیر دفتر حقوقی نیز در ادامه نشست در خصوص عملکرد شرکت در اجرای قانون جامع حد نگار یا قانون کاداسترکشور، گفت: شرکت آب منطقه ای تهران در حوزه املاک و اراضی تحت حاکمیت خود حدود ۱۸۶ فقره سند تک برگی کاداستر از اداره ثبت اسناد و املاک کشور اخذ کرده  که مساحتی در حدود شش هزار و ۵۸۰ هکتار از اراضی تحت حاکمیت شرکت را پوشش می دهد.

همچنین در ادامه این نشست “اتابک جعفری” معاون مجامع، توسعه مدیریت و پشتیبانی شرکت مدیریت منابع آب ایران، ضمن قدردانی از اقدامات و تلاش های شرکت آب منطقه ای تهران در سال ۹۹، تصریح کرد: یکی از اقدامات مهمی که می تواند تاثیر به سزایی در مدیریت برداشت از منابع آب های زیر زمینی داشته باشد، استفاده از پساب برای مصارف کشاورزی، فضای سبز و صنعت است.

شایان ذکر است، دراین نشست نمایندگان دفاتر تخصصی شرکت مدیریت منابع آب ایران با بررسی عملکرد  معاونت ها و دفاتر، عملکرد شرکت در اکثر بخش ها به ویژه در حوزه حفاظت و بهره برداری را خیلی خوب ارزیابی و از تلاش های مدیرعامل، اعضاء هیات مدیره، معاونین و کلیه مدیران و پرسنل شرکت آب منطقه ای تهران در سال مالی۱۳۹۹ تقدیر و تشکر به عمل آوردند.