جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان لنده برگزار شد

اولین جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان لنده در سال جاری با هدف بررسی مسائل، مشکلات و تنش آبی در شهرستان لنده در راستای برنامه سازگاری با کم آبی و اهداف طرح احیا و تعادل بخشی آبهای زیرزمینی، با حضور اعضا و به ریاست فرماندار شهرستان لنده، برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد، در این جلسه که با هدف بررسی مسائل، مشکلات و تنش آبی در شهرستان لنده در راستای اهداف طرح احیا و تعادل بخشی آبهای زیرزمینی (پرومسلوب المنفعه نمودن چاههای غیرمجاز ،نصب کنتور هوشمند و ممنوعیت کشت برنج تحت پوشش چاه‌های کشاورزی و جلوگیری از تصرفات در حریم و بستر رودخانه مارون و برخورد با بهره برداری غیر قانونی از رودخانه ها) برگزار شد، هادی خاضعی پور، رئیس اداره منابع آب شهرستان های کهگیلویه چرام و لنده، ضمن تشکر و قدردانی از فرماندار و اعضای محترم شورای حفاظت از منابع آب شهرستان و ارایه گزارشی از اقدامات و وضعیت منابع آب شهرستان لنده، گفت: آب یکی از زیرساخت های مهم اقتصادی و کشاورزی به شمار می رود لذا مدیریت صحیح آن برای ما بسیار ضروری است و تشکیل جلسه شورای حفاظت از منابع آب در راستای سیاست های دولت مردمی و خدمتگزار نشان از اهتمام دولتمردان به مقوله آب و همچنین بحران آب و مباحث مرتبط با کاهش ذخایر آبهای زیرزمینی و سطحی است.

وی، افزود: باتوجه به تداوم شرایط خشکسالی در شهرستان اکثر چاههای کشاورزی با افت شدید اب زیرزمینی روبرو شدند و بارش‌های نامناسب در سال زراعی – آبی عامل تشدید این وضعیت شده است و ضروری است تا توسعه کشت محصولات کم آب بر با ارزش اقتصادی بیشتر در منطقه ترویج و پیدا کند.
خاضعی پور، اظهار داشت: جهت برداشت آب از رودخانه مارون برای کشاورزان حوزه شهرستان لنده هیچ گونه محدودیت ابی جهت پروانه آبیاری از رودخانه فوق نداریم و همکاری لازم را با کشاورزان داریم.

 

رئیس اداره منابع آب شهرستان کهگیلویه،چرام و لنده تصریح کرد: حفاظت از آب به عنوان منبع حیاتی وظیفه همه دستگاه‌ها در شهرستان است و اولویت اصلی شورای حفاظت از منابع آب باید ترویج و اطلاع رسانی از وضعیت موجود منابع آب در بین کشاورزان و صنعتگران می باشد.
وی، در پایان ضمن تشکر از فرماندار و اعضای شورای حفاظت ازمنابع آب شهرستان، از آنها درخواست کرد تا مشارکت و همکاری بیشتری داشته باشند و از دستگاه قضایی نیز تسریع در روند رسیدگی پروندهای حوزه آب و همکاری ویژه و برخورد قاطع با متخلفان بخش آب را خواستار شد.
در پایان و پس از تبادل نظر اعضای شورای حفاظت از منابع آب مصوبات جلسه بر اساس رویکردهای طرح سازگاری با کم آبی و نیز طرح احیا و تعادل بخشی آب زیرزمینی، مورد تایید قرار گرفت.