جلب مشارکت ۸.۵ میلیارد ریالی دهیاریها در طرح بهارستان سبزوار

مدیر برق سبزوار گفت: دهیاریها در تامین هزینه های پروژه های مربوط به طرح بهارستان (بهسازی و اصلاح شبکه روستایی) به میزان ۸.۵ میلیارد ریال مشارکت کردند.

سید روح الله جلیلی افزود: این میزان مشارکت در تامین پروژه های مربوط به طرح بهارستان از سوی دهیاری های ۱۲ روستای این شهرستان جلب شده است.

وی بیان کرد: با مذاکره و تعاملات انجام گرفته، دهیاری های روستاهای مزبور این مبلغ را به خرید کالاهایی مانند تیر سیمانی، سر چراغ LED یا پرداخت هزینه عملیات پروژه اختصاص دادند.

مدیر برق سبزوار گفت: امسال ۶۲ میلیارد ریال از محل اعتبارات طرح بهارستان برای اجرای پروژه های بهسازی شبکه های برق ۲۳ روستا به مدیریت برق شهرستان ابلاغ شد که شامل جابجایی و رفع خطر تاسیسات برق واقع شده در وسط معابر ( به علت تعریض)، عایق سازی و تقویت شبکه، اصلاح و تقویت روشنایی معابر می شود.

وی هدف از اجرای پروژه های مربوط به طرح بهارستان در روستاهای مزبور را کاهش خاموشی و پایداری شبکه، بهبود سطح ولتاژ برق، صیانت از درختان و محیط زیست و افزایش رضایتمندی مشترکین ذکر کرد.

جلیلی میزان پیشرفت پروژه های طرح بهارستان مدیریت برق سبزوار را ۵۵ درصد ذکر کرد.

مدیر برق سبزوار در خصوص پیشرفت اجرایی طرح تبدیل شبکه سیمی به کابل خودنگهدار گفت: هدفگذاری امسال برای اجرای این طرح در شهرستان سبزوار ۷۰ کیلومتر بوده که اجرای آن تاکنون با هزینه ۱۸۰ میلیارد ریال بیش از ۸۰ درصد پیشرفت دارد.

شهرستان سبزوار ۱۶۱ هزار مشترک برق دارد و طول شبکه برق آن شامل ۲ هزار و ۳۰۰ کیلومتر شبکه فشار متوسط و یکهزار و ۴۰۰ کیلومتر شبکه فشار ضعیف است.