جشنواره فیلم خانه ی روشن کلید خورد

به گزارش برقآب، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی فستیوال‌ انرژی، رییس شورای سیاست‌گذاری نخستین جشنواره فیلم کوتاه خانه روشن از برگزاری این جشنواره با رویکرد مدیریت بهینه مصرف انرژی برق در شهریورماه خبر داد. محمد علی‌اکبری، با اعلام این‌که فراخوان این جشنواره با مشارکت وزارت نیرو و شرکت توانیر و به میزبانی شرکت توزیع نیروی […]

به گزارش برقآب، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی فستیوال‌ انرژی، رییس شورای سیاست‌گذاری نخستین جشنواره فیلم کوتاه خانه روشن از برگزاری این جشنواره با رویکرد مدیریت بهینه مصرف انرژی برق در شهریورماه خبر داد.

محمد علی‌اکبری، با اعلام این‌که فراخوان این جشنواره با مشارکت وزارت نیرو و شرکت توانیر و به میزبانی شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان منتشر شده است، گفت: وزارت نیرو و شرکت توانیر با همکاری شرکتهای برق منطقه ای و توزیع نیروی برق سراسر کشور، جشنواره‌های بین‌المللی، ملی و منطقه‌ای با هدف اصلاح نگرش به موضوع مصرف انرژی برق، تابستان امسال برگزار می‌کند.

وی توسعه و ترویج فرهنگ مشارکت عمومی در مصرف بهینه انرژی برق، تشویق و ترغیب شهروندان به نگاه خلاقانه به موضوعات پیرامون را از اهداف برگزاری این جشنواره‌ها دانست و افزود: تبیین اهمیت استفاده از انرژیهای پاک و معرفی ظرفیتهای کشور در تولید و توزیع نیروی برق، استفاده از ظرفیتهای تولید کنندگان محصولات صوتی وتصویری در جهت مشارکت جامعه در مصرف بهینه از انرژی برق، بهره‌مندی از تولیدات مکتوب، سمعی و بصری اصحاب قلم و رسانه، ترویج مضامین و مفاهیم اسلامی، انسانی و زیست محیطی در زمینه اصلاح الگوی مصرف برق، اصلاح و تغییر نگرش و رفتار مصرف‌کنندگان در انرژی برق از اهداف برگزاری این جشنواره‌ها است.

رییس شورای سیاست‌گذاری نخستین جشنواره ملی فیلم کوتاه “خانه ی روشن” تصریح کرد: تولیدات تصویری که از فراگیرترین راهکارهای ارتباطی امروز است برای نشان دادن اهمیت رعایت الگوهای مصرف و برجسته کردن الزام رعایت آن برای همگان کاربرد بالایی دارد و امید است با استقبال هنرمندان عرصه تولید فیلم کوتاه بتوانیم جشنواره‌ای درخور و آثاری قابل اتکا را دریافت و منتشر کنیم.

محمد علی اکبری پیرامون معیارهای داوری این جشنواره نیز گفت: آثار بر اساس محورها و قالب تولیدی آن طبقه‌بندی و داوری خواهند شد و مساله‌محور بودن، انسجام محتوایی و قدرت بیان موضوع در کنار استفاده از نوآوری در بیان آن از مهم‌ترین شاخصه‌های انتخاب فیلم‌های برگزیده خواهد بود.

گفتنی است نخستین جشنواره ملی فیلم کوتاه با عنوان “خانه ی روشن” به میزبانی شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان می‌شود و هنرمندان سراسر کشور می‌توانند با مراجعه به سایت جشنواره‌ها به نشانی www.festivalenergy.ir در بخش‌های مختلف شرکت کنند.