تکنولوژی و دانش، امروز منجر به ایجاد ثروت و توسعه در جامعه می‌شود

تکنولوژی و دانش، امروز منجر به ایجاد ثروت و توسعه در جامعه می‌شود

به گزارش برقاب، روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان همدان، علی سهرابی بیدار در جمع دانشجویان دانشگاه صنعتی همدان ضمن تبریک ولادت حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان و فرا رسیدن روز مهندس اظهار کرد: دانشگاه و صنعت در نهاد کلیدی هر جامعه است که بر محور دانایی در جهان هستند و تکنولوژی و دانش، امروز منجر به ایجاد ثروت و توسعه در جامعه می‌شود.

وی با بیان اینکه باید امروز در کشور بر مبنای قابلیت علمی و توانایی موجود پیش برویم، افزود: تعامل با دانشگاه‌ها و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در اصلاح، بهبود و بهره‌وری اقتصادی در صنعت برق موثر است که باید بیش از پیش به آن توجه و با جدیت دنبال کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان تصریح کرد: صنعت برق برای اینکه با قدرت حرکت کند نیازمند کمک دانشگاه‌ها است، بنابراین امروز لزوم ایجاد ارتباط و تعامل بین دانشگاه و مراکز علمی و صنعت برق بیش از هر زمان دیگری ضروری است، چراکه صنعت برق جزء تخصصی‌ترین صنعت‌ها و دانش محور است.

وی ادامه داد: آنچه ما باید برای بسترسازی و قوام این ارتباط ایجاد کنیم فراهم کردن شرایط متناسب برای استفاده از دانش در توسعه فناوری و ایجاد ارتباط میان استادان و متخصصان به منظور افزایش خلاقیت و تولید دانش است.

سهرابی بیدار با بیان اینکه حمایت از طرح‌ها و پژوهش‌های دانشگاه و مراکز علمی تأثیر تعیین کننده‌ای در صنعت برق دارد، افزود: این امر یکی از سیاست‌های وزارت نیرو و توانیر و به تبع آنها شرکت توزیع نیروی برق استان همدان است.

وی گفت: شرکت توزیع نیروی برق استان همدان برای تحقق مأموریت اصلی خود که همان توزیع برق مطمئن و پایدار است، چهار محور اصلی هوشمندسازی، افزایش قابلیت اطمینان شبکه، ارتقاء بهره‌وری و مشتری‌مداری را تعریف کرده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان عنوان کرد: برای تسریع در این محورها و تحقق مأموریت اصلی، ما در شرکت توزیع نیروی برق استان همدان حمایت از پروژه‌های تحقیقاتی و پایان‌نامه‌های دانشجویی را داشتیم که تاکنون از هشت پایان نامه تخصصی دانشجویان دوره ارشد و دکترا حمایت‌های لازم صورت گرفته است.

وی یادآور شد: همچنین طی سه سال اخیر۳۲ پروپوزال با عناوین تحقیقاتی مختلف به این شرکت ارسال شده که تاکنون هشت پروژه تحقیقاتی تایید و عقد قرارداد شده است.

سهرابی بیدار اظهار کرد: علاوه بر این طی سال‌های اخیر با همکاری‌هایی که با دانشگاه‌های مختلف داشتیم در نمایشگاه تخصصی صنعت برق و فن بازار بیش از ۱۰۰ دانشجو برای بازدید از این نمایشگاه اعزام کردیم که این برنامه به منظور آشنایی دانشجویان با فناوری‌های نوین و شرکت‌های دانش‌بنیان در عرصه صنعت برق بود.

وی خاطرنشان کرد: امید داریم این نوع بازدیدها منشأ و جرقه‌ای برای شکوفایی استعدادها و خلاقیت نهفته دانشجویان باشد.