در رکوردی جدید در تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب تهران:

تولید ۸۲۴۶ مگاوات ساعت برق در نیروگاه بیوگاز

معاون بهره‌برداری شرکت فاضلاب تهران از ثبت رکورد تولید 8246 مگاوات ساعت برق در نیروگاه بیوگاز واحدهای یک تا چهار تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب تهران طی هفت ماه نخست امسال خبر داد و گفت: این میزان در مقایسه با مدت مشابه در سال‌های بهره‌برداری تجاری نیروگاه یک رکورد محسوب می‌شود.

سید مرتضی احتشامی در این‌باره گفت: تولید برق در هفت ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۲۲ درصد و فروش برق نیز ۱۶درصد افزایش داشته است.

احتشامی افزود: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، تولید برق در سال جاری در حدود ۱۵ هزار مگاوات و ارزش ریالی آن نیز در حدود ۲۰۰ میلیارد ریال پیش بینی می‌شود.

او خاطرنشان ساخت: علاوه بر درآمد مستقیم حاصل از فروش برق نیروگاه، صرفه‌جویی ناشی از کاهش هزینه خرید برق از شبکه و هم‌چنین کاهش هزینه خرید گازوئیل قابل توجه است که این میزان برای هفت ماه نخست سال ۱۴۰۱ در حدود ۱۰ میلیارد ریال است.

به گفته معاون بهره‌برداری شرکت فاضلاب تهران تولید این میزان برق و حرارت در سال ۱۴۰۱ معادل تأمین برق مصرفی یک شــهرک مسکونی ۲۰ هزار نفری و صرفه‌جویی انرژی فسیلی در حدود ۳۰ هزار بشکه نفت خام (۱۳۰هزار مترمکعب گاز) در سال است.

نیروگاه بیوگاز واحدهای یک تا چهار تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب تهران بزرگ‌ترین نیروگاه بیوگاز کشور و یکی از بزرگ‌ترین نیروگاه‌های بیوگاز ناشی از تصفیه فاضلاب در جهان است.

فعالیت این نیروگاه در سال ۱۴۰۱ موجب کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای در حدود ۶۰هزار تن معادل دی‌اکسیدکربن (معادل ۸۴۰  هکتار فضای سبز برای جذب دی‌اکسیدکربن) شده است.