تولید نیروگاه رامین از مرز ۵ میلیون مگاوات ساعت عبور کرد

میزان تولید برق نیروگاه رامین اهواز طی هفت‌ماهه سال جاری به بیش از پنج میلیون و ۱۵۵ هزار مگاوات ساعت رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری برقآب، به نقل از برق حرارتی، محسن حافظی، مدیرعامل نیروگاه رامین اهواز با اشاره به دانش و تجربه ارزشمند کارکنان نیروگاه رامین جهت رفع چالش‌های آن، گفت: اعتماد به متخصصان توانمند این نیروگاه جهت رفع مشکلات مجموعه سبب افزایش ۴۰۰ مگاواتی توان تولید برق نیروگاه در پیک برق تابستان امسال شده است.
وی همچنین از روند افزایشی تولید برق در پیک برق سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته شده پروژه‌های تعمیراتی خود را با تعمیرات میان دوره‌ای واحد ۳۰۵ مگاواتی شماره سه آغاز کرده و نهایت تلاش خود را جهت رفع محدودیت‌های فنی بکار خواهیم گرفت تا با رفع چالش‌ها بتوانیم با آمادگی مطلوبی به استقبال تابستان ۱۴۰۳ برویم.
نیروگاه رامین اهواز با ۶ واحد تولیدی بزرگترین نیروگاه بخاری کشور است و نقش مهمی در پشتیبانی از شبکه برق کشور ایفا می‌کند.

بومی سازی نیروگاه رامین در ۷ ماهه سال جاری ;

ساخت و بازسازی بیش از ۳۰۰۰ قطعه صنعتی در نیروگاه رامین اهواز

به گزارش روابط عمومی نیروگاه ، حمداله ممبینی رئیس اداره کارگاههای عمومی این نیروگاه با اعلام این خبر گفت: در ۷ ماهه گذشته با همت کارشناسان این نیروگاه در کارگاههای ساخت و بازسازی توانسته ایم ،  تعداد ۱۶۷۲ قطعه را ساخته و ۱۶۶۲ قطعه دیگر را مورد بازسازی قرار دهیم که در مجموع ۳۳۳۴ قطعه صنعتی را به بخشهای مورد نیاز این نیروگاه جهت بهره برداری تحویل داده ایم.

ممبینی به تنوع قطعات ذکر شده در این مدت ۷ ماهه سال جاری اشاره کرد و افزود:  قطعات ساخته شده در ۲۷۰ نوع قطعه و همچنین قطعات مورد بازسازی قرار گرفته را ۴۴۱ نوع قطعه برشمرد.

این نیروگاه در مجموع با ۶ واحد تولیدی بزرگترین نیروگاه بخاری کشور است و نقش مهمی در تولید پایدار انرژی برق مورد نیاز استان خوزستان و پشتیبانی از شبکه سراسری برق ایفا می‌کند.

 

ساخت و بازسازی بیش از 3000 قطعه صنعتی در نیروگاه رامین اهواز