از ابتدای سال تاکنون؛

تولید نیروگاه‌های حرارتی از مرز ۵۰ میلیون مگاوات ساعت عبور کرد

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و بهره‌برداری تولید شرکت برق حرارتی گفت: میزان تولید برق نیروگاه‌های حرارتی از ابتدای امسال تاکنون به بیش از ۵۰ میلیون مگاوات ساعت رسیده است.

به گزارش برقآب، به نقل از پایگاه خبری برق حرارتی، ساناز جعفرزاده با تاکید بر اینکه حدود ۹۵ درصد برق مورد نیاز کشور توسط نیروگاه‌های حرارتی تامین می‌شود، افزود: از این میزان تولید ۲۸ میلیون مگاوات ساعت سهم نیروگاه‌های سیکل‌ترکیبی، ۱۱ میلیون مگاوات ساعت سهم نیروگاه‌های بخاری و حدود ۱۱ میلیون مگاوات ساعت سهم نیروگاه‌های گازی بوده است.
وی با تاکید بر اینکه بیش از ۸۱ درصد ظرفیت نیروگاهی کشور در اختیار واحدهای تولید برق حرارتی، گفت: این نیروگاه‌ها از ابتدای سال جاری تاکنون توانسته‌اند با تولید ۵۰ میلیون مگاوات ساعت انرژی نقش مهمی در تامین برق پایدار و مطمئن برای مشترکان سراسر کشور داشته باشند.
مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و بهره‌برداری تولید شرکت برق حرارتی با اشاره به اینکه فصل تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی کشور طی چند روز آینده به پایان خواهد رسید، ادامه داد: برای پیک تابستان امسال ۱۰۰ هزار مگاوات برنامه تعمیراتی پیش‌بینی شده است تا واحدهای تولید برق حرارتی در روزهای اوج مصرف تابستان با حداکثر توان آماده تولید برق پایدار و مطمئن برای مشترکان سراسر کشور باشند.
جعفرزاده فصول گرم سال را به عنوان روزهای اوج مصرف برق کشور معرفی کرد و افزود: آمادگی کامل نیروگاه‌ها برای تولید برق پایدار هدف اصلی این مجموعه است؛ از این رو همه ساله پس از عبور از فصل گرم سال و شروع مهرماه فصل تعمیراتی نیروگاه‌های حرارتی آغاز شده و بایستی در خردادماه سال بعد به پایان برسد. چرا که از خردادماه با افزایش مصرف برق کشور بایستی نیروگاه‌ها آمادگی کاملی برای پاسخگویی به بار مصرف این بازه زمانی داشته باشند.