تولید برق نیروگاه طرشت ۱۳ درصد افزایش یافت

میزان تولید برق نیروگاه طرشت در هفت‌ماهه امسال با افزایش هفت درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته از مرز ۱۹۸ هزار مگاوات ساعت عبور کرد.

 

به گزارش پایگاه خبری برقآب، به نقل از پایگاه خبری برق حرارتی؛ تولید برق نیروگاه طرشت در هفت‌ماهه سال جاری با افزایش هفت درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته، به میزان ۱۳ درصد بیشتر شده است. این افزایش تولید برق، به گفته سید یحیی نوبخت، مدیرعامل نیروگاه ، به دلیل افزایش تولید خالص این مجموعه در مدت مشابه سال قبل رخ داده است.

تولید خالص نیروگاه طرشت نیز در مدت مشابه سال گذشته ۱۳.۵ درصد افزایش یافته است. به طور کلی، بیش از ۸۳ هزار مگاوات ساعت از تولید برق این نیروگاه به واحدهای بخار اختصاص یافته و ۱۰۸ هزار مگاوات ساعت به واحد گازی نیروگاه رفته است.

همچنین، آمادگی نیروگاه طرشت برای تولید ۱۶۴ هزار مگاوات ساعت برق نیز تأکید شده است. به منظور نوسازی و طرح جایگزینی، دو واحد بخار این نیروگاه برای همیشه از مدار خارج شده‌اند و به جای آنها واحدهای موتور گازسوز در نظر گرفته شده است.

در نهایت، تولید برق نیروگاه طرشت با افزایش قابل توجهی در هفت‌ماهه امسال نشان می‌دهد که این نیروگاه برای تامین نیازهای برقی منطقه و کشور بسیار مهم و موثر است. توسعه و بهبود نیروگاه‌های موجود و نیز احداث نیروگاه‌های جدید به منظور تأمین برق در سطح کشور باید مورد توجه قرار گیرد تا تولید برق کافی و پایدار فراهم شود.