تولید برق مستمر، مطمئن و پایدار در نیروگاه بندرعباس

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس ازآمادگی کامل واحدهای این نیروگاه و تولید برق مستمر، مطمئن و پایدار خبر داد.

حسین سلیمی عنوان کرد: نیروگاه بندرعباس به عنوان بزرگترین نیروگاه برق جنوب شرق کشور، نقش مهمی در تولید انرژی و پایداری شبکه برق کشور دارد و با توجه به نیاز کشور، تقاضای مصرف بالای برق در زمان پیک بار تابستان ،خوشبختانه تمامی واحدها، با ظرفیت کامل در مدارتولید برق قرار دارند.

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس افزود: براساس اهداف از پیش تعیین شده و برای افزایش ظرفیت تولید انرژی الکتریکی تا محدوده توان نامی و همچنین افزایش راندمان و کاهش آلاینده های زیست محیطی تعمیرات اساسی واحد دو بخار، تمامی فرآیند این پروژه زیر نظر کارشناسان، متخصصین و نیروهای پرتلاش و توانمند نیروگاه بندرعباس صورت گرفت.

سلیمی بیان کرد: با پایان یافتن تعمیرات اساسی واحد ۲ بخار نیروگاه و با بکارگیری این واحد ظرفیت تولید برق به ۲۴ هزار و ۳۰۰ مگاوات ساعت در روز افزایش پیدا کرد.

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس ساخت و بازسازی قطعات و تجهیزات مورد نیاز به دست متخصصان داخلی را از دیگر اقدامات این نیروگاه در عرصه تعمیرات و نگهداری واحدها به منظور تداوم تولید دانست و اظهار کرد: نیروگاه بندرعباس نیروگاهی با قدمتی ۴۳ ساله است که این موضوع باعث شده تا صاحب نیروهای انسانی توان‌مند، با تجربه و تخصص‌های ارزشمندی شود که با تکیه بر همت و تلاش کارکنان شاهد رفع محدودیت‌ها و بهبود روند تولید برق این واحدها در نیروگاه باشیم.

سلیمی تصریح کرد: به منظور صرفه‌جویی ارزی و جلوگیری از هدر رفت منابع مالی در سال گذشته، بازسازی بیش از ۲۰۰۰قطعه و تجهیزات نیروگاهی به دست متخصصان این نیروگاه انجام شد.

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس اضافه کرد: تداوم تولید و کاهش هزینه‌ها از جمله پارامترهای اصلی در بهره‌وری از نیروگاه‌های تولید برق هستند و کارکرد بیشتر قطعات نیروگاهی تحت شرایط سخت کاری از قبیل درجه حرارت و فشار کاری بالای سیال باعث آسیب‌دیدگی و استهلاک بالای این قطعات می‌شود.

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس ادامه داد: یکی از افتخارات نیروگاه در سال‌های اخیر، خودکفایی در زمینه ساخت ۹۰ درصد قطعات نیروگاهی است و این مهم در سایه حمایت از تولید داخلی و همکاری با شرکت های دانش بنیان در نیروگاه بندرعباس محقق شده است.

سلیمی یادآور شد: در این زمینه صرفه جویی های بسیار زیادی شده است و قطعات ساخته شده برگ زرینی از افتخارات صنعت برق هرمزگان به ویژه شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان و نیروگاه بندرعباس به شمار می رود.

وی ادامه داد: نیروگاه بندرعباس با ۶ واحد تولیدی و با مجموع ظرفیت ۱۳۲۰ مگاوات ساعت بزرگترین نیروگاه جنوب شرق کشور است و ضمن تولید پایدار انرژی حیاتی برق و پشتیبانی از شبکه سراسری، بخشی از قطعات مورد نیاز خود را با تکیه بر دانش، تجربه و تخصص کارکنان خود طراحی و مورد ساخت و بازسازی قرار می‌دهد.