مدیرعامل شرکت برق حرارتی:

تولیدات ایرانی جایگزین قطعات نیروگاه‌های ساخت آمریکا می‌شود

مدیرعامل شرکت برق حرارتی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۱۰۰ هزار قطعه نیروگاهی در داخل کشور ساخته شده است، گفت: این قطعات ضمن تامین نیازهای داخلی به کشورهای منطقه نیز صادر و در مالزی و اندونزی این تجهیزات تولیدی جایگزین قطعات نیروگاه‌های ساخت آمریکا می‌شود.

به گزارش برقآب، به نقل از پایگاه خبری برق حرارتی، مدیرعامل شرکت برق حرارتی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۱۰۰ هزار قطعه نیروگاهی در داخل کشور ساخته شده است، گفت: این قطعات ضمن تامین نیازهای داخلی به کشورهای منطقه نیز صادر و در مالزی و اندونزی این تجهیزات تولیدی جایگزین قطعات نیروگاه‌های ساخت آمریکا می‌شود.

عبدالرسول پیشاهنگ در آیین آغاز عملیات اجرایی آماده‌سازی ساختگاه نیروگاه سیکل‌ترکیبی راندمان بالای بروجرد با تاکید بر اینکه در ابتدای انقلاب فعالیت‌های صنعت برق توسط مستشاران خارجی از هند و پاکستان اداره میشد، افزود: با تلاش متخصصان ایرانی در حال حاضر ۵۰ درصد از نیروگاه‌های کشور ساخت داخل است و ۱۰۰ درصد تجهیزات نیروگاهی در داخل کشور ساخته می‌شود.
وی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۱۰۰ هزار قطعه نیروگاهی در داخل کشور توسط شرکت‌های دانش‌بنیان‌ ساخته شده است، ادامه داد: این قطعات ضمن تامین نیازهای داخلی به کشورهای منطقه نیز صادر می‌شود و در کشورهایی همانند مالزی و اندونزی این تجهیزات تولیدی جایگزین قطعات نیروگاه‌های ساخت آمریکا می‌شود.
پیشاهنگ با تاکید بر اینکه نیروگاه و صنعت برق زیرساخت توسعه تمامی صنایع است، گفت: پیش از این در استان لرستان ۴۵۰ مگاوات ظرفیت نیروگاهی داشته‌ایم که در برنامه دولت سیزدهم ۵۵۰ مگاوات افزایش ظرفیت بخش نیروگاهی برای این استان پیش‌بینی شده است.
مدیرعامل شرکت برق حرارتی با اشاره به اینکه ۲۰۰ مگاوات از این ظرفیت در بروجرد نصب و راه‌اندازی خواهد شد، عنوان کرد: این نیروگاه نیازمند سرمایه‌گذاری ۶ هزار میلیارد تومانی است که فاز نخست آن با سرمایه‌گذاری دو هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی آغاز خواهد شد.
وی با بیان اینکه تمهیدات آماده‌سازی ساختگاه احداث پروژه با سرمایه‌گذاری دولتی آغاز می‌شود، ادامه داد: فاز نخست کارهای ساختمانی این پروژه توسط پیمانکاران محلی انجام خواهد شد. در فاز اول طرح ۵۰ نفر و در دوره ساخت نیروگاه ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و یک‌هزار نفر به صورت غیرمستقیم مشغول به کار خواهند بود. همچنین در دوره بهره‌برداری از نیروگاه نیز ۸۰ نفر مشغول به فعالیت خواهند بود.
پیشاهنگ اشاره به اینکه واحدهای نیروگاه توسط گروه مپنا سفارش‌گذاری شده است، تاکید کرد: تمامی تجهیزات مورد نیاز نیروگاه برنامه‌ریزی شده و امیدواریم بتوانیم در موعد مقرر این واحد را به بهره‌برداری برسانیم.
مدیرعامل شرکت برق حرارتی با بیان اینکه از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۳۴ واحد نیروگاه حرارتی به شبکه برق کشور متصل شده است، اضافه کرد: در میان این پروژه‌های جدید ۱۲ واحد مربوط به بخش بخار نیروگاه‌های سیکل‌ترکیبی است که بدون مصرف سوخت اضافی و از طریق حرارت اگزوز واحد قبلی در حال فعالیت هستند و احداث این واحدها منجر به صرفه‌جویی سه میلیارد مترمکعبی مصرف سوخت در طول سال شده است.