معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی اعلام کرد:

یک دستگاه حفاری غیرمجاز چاه آب توقیف شد

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی اعلام کرد: یک دستگاه حفاری ضربه ای غیرمجاز از نوع تراکتوری و فاقد پروانه صلاحیت حفاری و مشخصات فنی استاندارد هفته اخیر در هنگام حفاری در روستای کلاغ آشیان شهرستان بجنورد توقیف شد.

به گزارش برقآب، پایگاه اطلاع رسانی شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی اعلام کرد: یک دستگاه حفاری غیرمجاز از نوع تراکتوری و فاقد پروانه صلاحیت حفاری و مشخصات فنی استاندارد هفته اخیر در هنگام حفاری در روستای کلاغ آشیان شهرستان بجنورد توقیف شد.

مهندس وحید واسطه هدف از توقیف یک دستگاه حفاری غیرمجاز را صیانت از منابع آب زیرزمینی ذکر کرد و گفتـ: این کار توسط گروههای گشت و بازرسی مدیریت منابع آب بجنورد با همکاری مقامات قضایی و نیروی انتظامی انجام شده است.

او تصریح کرد: به استناد ماده ۱۳ قانون توزیع عادلانه آب، تمامی اشخاصی که مبادرت به حفر چاه آب می نمایند می بایست نسبت به دریافت پروانه صلاحیت حفاری از وزارت نیرو اقدام نمایند.

به گفته او در شش ماهه دوم سال گذشته، ۱۲۰حلقه چاه غیر مجاز آب در این استان پر شده و با این کار بیش از ۵۵۷ هزار متر مکعب آب  زیرزمینی صرفه جویی شده است.