در راستای ضریب اطمینان و پایداری شبکه برق‎؛

توسعه شبکه برق انتقال و فوق توزیع شرق اهواز

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با هدف پیگیری و بررسی وضع موجود و آماده‌سازی شبکه برای عبور از پیک مصرف تابستان ۱۴۰۳، از شبکه برق انتقال و فوق توزیع شرق اهواز بازدید کرد.

به گزارش برقآب، به نقل از روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای خوزستان،  مدیرعامل به همراه مدیران و مجریان این شرکت از شبکه گسترده انتقال و فوق توزیع شرق اهواز بازدید و به صورت موردی مسائل هر پروژه را مورد بررسی قرار دادند.

توسعه پست ۱۳۲ کیلوولت Gis خزامی، پست ۴۰۰ کیلوولت پیروزان، احداث خط ۱۳۲ کیلوولت پیروزان به نبوت، پست ۲۳۰ کیلوولت صنایع، احداث پست ۱۳۲ کیلوولت Gis نبوت، توسعه پست ۱۳۲ کیلوولت Gis کارون، توسعه پست ۱۳۲ کیلوولت شیبان و خط ۱۳۲ کیلوولت هاشمی به شیبان، تکمیل خط ۴ مداره شهید هاشمی به شیبان و پست ۴۰۰ کیلوولت شهید هاشمی، پروژه‌هایی هستند که وضعیت آنها در این بازدید مورد بررسی قرار گرفتند.

در این بازدید‌ها مدیران و مجریان مربوط به هر کدام از این پروژه‌ها، تاثیر پروژه در پایداری شبکه و مسائلی که لازم است برای تکمیل و بهره‌برداری رفع شود، به جزئیات بیان کردند.

اسدی مدیرعامل شرکت برق خوزستان با بیان اینکه برق در خوزستان مانند اکسیژن است و بدون برق امکان زندگی وجود ندارد، گفت: پروژه‌های مذکور نقش حیاتی در پایداری شبکه برق دارند که لازم است با تعامل و همکاری همه بخش‌های شرکت در پشتیبانی از امور فنی، تکمیل و وارد مدار شوند.

وی با بیان اینکه لازم است خط اعتباری جدید برای تامین نقدینگی فراهم کنیم و از ظرفیت‌هایی مانند بانک توسعه اسلامی بهره ببریم، افزود: با توجه به اعتبارات در اختیار و نیازهای شبکه به توسعه، لازم است که اولویت‌بندی اقدامات در نظر گرفته شود و اگر لازم است در اولویت‌بندی پروژه‌ها، بازنگری صورت پذیرد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان تصریح کرد: با تلاش و تعامل و همکاری همه بخش‌های شرکت در داخل و پیگیری امور مربوط به تامین نقدینگی در بیرون، محصول نهایی با کیفیتی را به دست مشترکان خواهیم رساند.

اسدی اضافه کرد: با توجه به توسعه آتی شبکه، لازم است زمین‌های مورد نیاز تملک شود تا مشکلی از ناحیه عدم وجود زمین مناسب متوجه توسعه شبکه نشود.

بر اساس این گزارش، مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان در این بازدید‌ها با پیمانکاران پروژه‌ها نیز گفت‌و‌گو کرد و مسائل و مطالبات آنها را مورد بررسی قرار داد.

گفت‌و‌گو با اپراتورها و کارکنان پست‌های برق از دیگر محورهای بازدید امروز مدیرعامل و مدیران شرکت برق منطقه‌ای خوزستان از پروژه‌های شرق اهواز بوده است.