توسعه زیرساخت‌های آبی و بهبود شبکه توزیع آب در شهرستان نظرآباد

مهندس حمیدرضا نامداری مدیرعامل آبفای البرز در جلسه تامین آب شهرستان نظرآباد با تاکید بر این نکته که شهر نظرآباد مشکل کمبود آب ندارد و باید زون بندی آن اصلاح شود.

به گزارش برقآب، مهندس حمیدرضا نامداری، مدیرعامل آبفای البرز، در جلسه تامین آب شهرستان نظرآباد با تاکید بر این نکته که شهر نظرآباد مشکل کمبود آب ندارد و باید زون بندی آن اصلاح شود، مطرح کرد که برای تامین آب پایدار با فشار متعادل در شهر نظرآباد لازم است زون بندی آن دوباره باز طراحی شود و زون های فشاری آن با نصب شیر فشارشکن به تعادل برسد.

یکی از موضوعاتی که مدیرعامل آبفای البرز به آن اشاره کرد، افت آبدهی چاههای نظرآباد در سه سال گذشته بود. او پیش بینی کرد که برای تامین آب تابستان سال ۱۴۰۳، شهر نظرآباد با ۶۵ لیتر بر ثانیه کمبود مواجه شود. براساس این پیش بینی، برنامه حفر و تجهیز چهار حلقه چاه جدید در دست اقدام است. یک حلقه از این چهار حلقه در منطقه آسیاب در حال حفر است و سه حلقه دیگر در منطقه سید جمال حفر خواهند شد.

همچنین، مهندس نامداری برای بهبود وضعیت آب در شهرستان نظرآباد بر روی بخش های دیگری نیز تاکید کرد. او بر شناسایی و تعویض ۳۰۰۰ فقره کنتور معیوب، اجرای خطوط جمع آوری آب از چاهها به مخازن، حذف ۵۵۰ فقره انشعاب دو شبکه ای در خیابانهای صدوقی، اشرفی اصفهانی، مدنی، دستغیب، مصطفی خمینی و انقلاب تاکید کرد.

به طور کلی، مقاله حاضر درباره اشکالات و نیازهای تامین آب شهرستان نظرآباد است. بخش اصلی مقاله بررسی و برنامه ریزی مجدد زون بندی آب و تنظیم فشار در آن است. همچنین، مقاله به افت آبدهی و برنامه های حفر و تجهیز چاه های جدید در منطقه آسیاب و سید جمال اشاره دارد. در نهایت، بخش هایی از مقاله به شناسایی و تعویض کنتورهای معیوب و بهبود شبکه توزیع آب می پردازد.