توسعه انرژی های تجدید پذیر باید در دستور کار دولت قرار گیرد

امام جمعه محلات گفت: توسعه انرژی های تجدید پذیر باید در دستور کار دولت قرار، گیرد.
توسعه انرژی های تجدید پذیر باید در دستور کار دولت قرار گیرد. به گزارش برقاب، امام جمعه محلات گفت: توسعه انرژی های تجدید پذیر باید در دستور کار دولت قرار، گیرد.
حجت الاسلام مهدی ربانی درجلسه اعضای شورای فرهنگی صنعت آب و برق با با تاکید بر اینکه انتقال مفاهیم مدیریت مصرف و مصادیق اسراف و صرفه جویی با استفاده از آیات، روایات و احادیث، یکی از شیوه های کاربردی در آگاه سازی مردم است، اضافه کرد: در آیات و روایات قرآن کریم بر صرفه جویی تاکید فراوان شده است و همگام باید به این مهم توجه ویژه داشته باشند.وی ضمن قدردانی از تلاش های جهادی پرسنل صنعت برق برای گذر موفق از اوج مصرف برق در تابستان افزود: توجه ویژه به اهمیت و مدیریت بهینه انرژی بر پایه همیاری و مشارکت تمام اقشار اجتماعی است که در این فرایند از افراد و شهروندان گرفته تا سازمان ها و نهادهای دولتی همگی باید با تعهد و آگاهی اجتماعی به این مهم توجه کنیم.
امام جمعه محلات گفت: صرفه جویی در مصرف آب و برق به فرهنگ سازی و اطلاع رسانی نیاز دارد و محل نماز جمعه یک فرصت برای رسیدن به هدف است.
وی ادامه داد: با توجه به افزایش دمای هوا و افزایش روز افزون مصرف آب و برق ائمه جمعه باید با برنامه ریزی مناسب موضوع ترویج مدیریت مصرف آب و برق را در خطبه‌ها در دستور کار خود در قرار دهند.
دبیر شورای فرهنگی صنعت آب و برق استان مرکزی نیز در این دیدار از همراهی مردم در زمان اوج مصرف تشکر و بر لزوم همکاری همه دستگاه‌ها و مردم عزیز استان در امر نهادینه کردن مصرف بهینه انرژی تاکید کرد.حجت الاسلام فراهانی بیان کرد: صرفه‌جویی مشترکان در زمان اوج مصرف می‌تواند به کشور و استان در پیشرفت تولید و صنعت کمک شایانی نماید و بهترین روش مدیریت مصرف، نهادینه کردن آن در بین خانواده‌ها می‌باشد.