اتمام آلودگی هوا با استفاده از انرژی های تجدید پذیر

مدیرعامل عامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی ضمن تبریک هفته هوای پاک گفت: استفاده از انرژی های تجدید پذیر تنها راه حل برون رفت از آلودگی هوا است.
  • تنها راه حل برون رفت از آلودگی هوا استفاده از انرژی های تجدید پذیر است

به گزارش برقاب:محمودی در دیدار با مدیرکل محیط زیست استان مرکزی درخصوص آلودگی هوا گفت:حرکت به سمت استفاده از انرژی‌های نو و تجدیدپذیر را در استان با توجه به مسائل زیست محیطی و ناترازی انرژی دنبال می‌کنیم.

وی افزود:برای اجرای بهتر طرح آلودگی هوا از بخش خصوصی هم دعوت به همکاری شده؛ زیرا معتقدیم هر تصمیمی برای توسعه تجدیدپذیر‌ها باید با کمک و همراهی بخش خصوصی انجام شود.

محمودی بیان کرد : همه دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده (۵) قانون خدمات کشوری از ابتدای سال ۱۴۰۳ موظفند پنج درصد از برق مصرفی خود را از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر و پاک، تامین و در طول مدت چهار سال تا بیست درصد (سالانه ۵ واحد درصد) افزایش دهند.

مدیر کل محیط زیست استان مرکزی هم با اشاره به نصب ۳۰کیلووات پنل خورشیدی برای تامین مصرف برق این اداره گفت:با توجه به حجم بالای آلایندگی هوا در اراک،توسعه هر چه سریعتر انرژی های تجدید پذیر ضروری است.

یوسف یوسفی افزود:انرژی‌های تجدیدپذیر به عنوان یک منبع انرژی پاک و عاری از هرگونه آلودگی زیست محیطی می‌توانند نقش مهمی در کاهش انتشار گازهای آلاینده همچون دی‌اکسیدکربن و دیگر گازهای گلخانه‌ای بازی کنند.