تکمیل رینگ حفاظتی فیبر نوری شبکه برق منطقه ای فارس

مجري طرحهاي فيبر نوري برق منطقه اي استان فارس از تكميل رينگ حفاظتي فيبر نوري شبكه تحت پوشش اين شركت در شهر شيراز با اعتباري بالغ بر 10 ميليارد ريال خبر داد.

 

به گزارش پایگاه خبری برقآب، به نقل از روابط عمومی برق منطقه ای فارس مهندس علیرضا سوخک حذف نقاط آسیب پذیر و بهبود فرآیند حفاظت، کنترل و قابلیت اطمینان شبکه را از اهداف اجرای طرح برشمرد و گفت: این طرح در مسیری به طول ۵ کیلومتر و بین پستهای فوق توزیع شهری دانشگاه، نمازی و فلسطین طراحی و اجرا شده است.
به گفته وی،  با بهره برداری از این طرح ضمن بالا بردن قابلیت اطمینان شبکه، حفاظت و کنترل مسیر برق دار به طور کامل میسر شد.
وی خاطر نشان کرد: با اجرای رینگ حفاظتی فیبر نوری شبکه تحت پوشش برق منطقه ای فارس افزایش مسیرهای موازی انتقال اطلاعات، امکان نفوذ، قطع یا ایجاد اختلال در عملکرد مرکز کنترل دیسپاچینگ به حداقل رسیده است.
مجری طرحهای فیبر نوری برق منطقه ای استان فارس با بیان اینکه عملیات اجرایی این طرح در زمان پیش بینی شده مقرر (کاهش پیک بار شبکه در فصل پاییز) در شیفت شب اجرا شده است، اضافه کرد: با این برنامه ریزی زمانی احتمال ایجاد خاموشی و بروز نارضایتی مشترکین برق در شهر شیراز در اوج پیک بار شبکه به حداقل کاهش یافت.
سوخک خاطرنشان کرد: تمام مراحل طراحی، برنامه ریزی، نصب و راه اندازی تجهیزات پیچیده و به روز فیبر نوری از جدیدترین دانش فنی دنیا توسط متخصصان داخلی اجرا شده است.