تقدیر وزیر نیرو از مدیر عامل شرکت برق منطقه ای فارس

علی اکبر محرابیان وزیر نیرو با اعطای لوح تقدیر در جشنواره پژوهش و فناوری وزارت نیرو از مهندس ید الله حقیقی مدیر عامل شرکت برق منطقه ای فارس برای موفقیت این شرکت در راهبری و حمایت از انجام پروژه ساخت رله اضافه جریان جهتی نیومریکال  و انتخاب به عنوان  پروژه پژوهشی برگزیده در بین پروژه های شرکت های برق منطقه ایک  قدردانی کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه ای فارس ، در پیام وزیر نیرو آمده است : پیشرفت و اعتلای صنعت آب و برق و دستیابی به اهداف و برنامه های علمی و پژوهشی وزارت نیرو ، مرهون مساعی متخصصین و پژوهشگران پر تلاش این صنعت است که همواره برای توسعه و خودکفایی ایران عزیز از هیچ تلاشی فرو گذار نبودند.

از آنجا که بنا بر ارزیابی شرکت مادر تخصصی توانیر در سال ۱۴۰۱ پروژه ساخت رله اضافه جریان جهتی نیومریکال به عنوان پروژه پژوهشی برگزیده انتخاب گردیده است از تلاش ها و زحمات مدیران و همکاران ذیربط در راهبری این پروژه قدردانی می شود.

مریم کارگر نجفی معاون تحقیقات و منابع انسانی وزیر نیرو هم در لوح سپاس جداگانه ای از مهندس مصطفی اوجی مدیرعامل شرکت دانش بنیان محور آزمای فارس به عنوان مجری و پژوهشگر این پروژه تقدیر کرد.

یاد آور می شود ، رله اضافه جریان جهتی از تجهیزات مهم حفاظتی خطوط انتقال برق می باشد که در صورت بروز هرگونه شرایط غیرعادی در شبکه ی برق، عیب را در کسری از ثانیه تشخیص می دهد و با جداسازی تجهیز معیوب از شبکه از بروز حادثه و خاموشی گسترده پیشگیری می نماید. به وسیله رله همچنین می توان محل وقوع عیب را از شبکه جدا کرد تا سایر قسمت های شبکه به فعالیت خود ادامه دهند و پایداری و ثبات شبکه حفظ گردد.

طراحی این نوع رله اضافه جریان اقدامی بی نظیر است که توسط برق منطقه ای فارس اجرایی شد و این شرکت را به عنوان اولین مجری طراحی و ساخت رله مزبور در کشور شناساند . رله یاد شده پس از گذراندن تست های مختلف و آزمایشات متعدد بر اساس نظرات کارشناسان فنی شرکت برق منطقه ای فارس تکمیل شده است و مراحل تجاری سازی و تولید انبوه آن نیز در دست پیگیری می باشد.

انتهای پیام