تفاهم نامه همکاری بین شرکت آبفا مشهد و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان رضوی به امضا رسید

در مراسم اختتامیه بیست و چهارمین جشنواره بین المللی قصه گویی با حضور مدیریت عامل شرکت آب و فاضلاب مشهد، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، مدیر اداره علوم قرآنی آستان قدس رضوی و داوران جشنواره؛ تفاهم نامه همکاری های مشترک فرهنگی بین شرکت آب و فاضلاب مشهد و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به امضا رسید.

به گزارش روابط عمومی آبفا مشهد، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی با ابراز خرسندی از انعقاد این تفاهم نامه اظهار کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با همت و تلاش دست اندرکاران و همکاران دلسوز خود از سال های گذشته تاکنون و با نگاه خوبی که مسئولین نظام دارند به عنوان تخصصی ترین مرکز و حوزه پرورش فکری کودک و نوجوان، خدمات مختلف و متنوعی به لحاظ فرهنگی و آموزشی ارائه نموده است. دکتر ابراهیم زره ساز با تاکید بر قصه گویی به عنوان ابزاری مهم در حوزه فرهنگ سازی بیان داشت: یکی از ابزارهای مهم در حیطه پرورش کودک؛ قصه است که ریشه خدایی و تاریخی دارد و خداوند با قصه در قرآنش صحبت می کند. بن مایه همه ی هنرها قصه است؛ قصه می تواند در هفت هنر تاثیرگزار باشد و هم ابزار مناسبی برای رساندن پیام به کودکان و نوجوانان است. دکتر زره ساز با اشاره به وجود قصه های متنوع در حوزه آب اظهار امیدواری نمود در سایه همکاری دوجانبه و از طریق روایت گری و قصه گویی بتوانیم به بهترین شکل با نسل کودک و نوجوان ارتباط برقرار کرده و در راستای فرهنگ سازی مصرف صحیح آب گام های موثری برداریم. در ادامه این مراسم مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مشهد با تبریک وآرزوی موفقیت برای دست اندرکاران و برگزیدگان این جشنواره درباره ضرورت انعقاد این تفاهم نامه همکاری ابراز داشت: در قرآن؛ نعمتی که بسیار بر آن تاکید شده، آب است و خداوند به بندگانش گوشزد می نمایدکه آب را از آسمان به اندازه مشخص و معین نازل کردیم و بر از بین بردن آن قادر هستیم. نیاکان ما آب را بسیار پاس می داشتند و در فرهنگ تاریخی و دینی ایران؛ آب ارزش و جایگاه والایی دارد. مهندس حسین اسماعیلیان با اشاره به وضعیت کمبود آب و کاهش بارندگی ها در سال های اخیر عنوان نمود: با توجه به اقلیم خشک و نیمه خشک استان خراسان رضوی و کاهش شدید نزولات آسمانی، رعایت مدیریت مصرف آب بیش از پیش ضروری است و در این راستا یکی از حوزه های تخصصی که بیشتر می بایست به آن توجه شود حوزه کودکان و نوجوانان است که انعقاد تفاهم نامه همکاری و برگزاری چنین جشنواره هایی نقطه عطفی است که بهتر بتوانیم قشر کودک و نوجوان را با مسئله مهم محدودیت منابع و لزوم مدیریت مصرف آب همراه نماییم. وی افزود: از آنجا که آموزش و فرهنگ سازی در دوران کودکی و نوجوانی تاثیرگزاری بیشتری دارد؛ هنر همواره می تواند به صورت غیر مستقیم اثرگزاری به سزایی در آگاهی بخشی و فرهنگ سازی نسل کودک و نوجوان داشته و در این میان هنر قصه گویی به صورت خاص می تواند موثر و راهگشا باشد.

گفتنی است در پایان مراسم با معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشنواره بین المللی قصه گویی مرحله استانی، لوح تقدیر و نشان قصه گویی توسط مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مشهد اهدا شد.