تفاهم‌نامه استقرار الگوی تعالی سازمانی ویژه شرکت آب منطقه‌ای سمنان منعقد شد

معاون برنامه‌ریزی شرکت آب منطقه‌ای سمنان از انعقاد تفاهم‌نامه «استقرار الگوی تعالی سازمانی» ویژه شرکت در جایزه ملی بهره‌وری ایران(سطح تعهد به تعالی) خبر داد .

معاون برنامه‌ریزی شرکت آب منطقه‌ای سمنان از انعقاد تفاهم‌نامه «استقرار الگوی تعالی سازمانی» ویژه شرکت در جایزه ملی بهره‌وری ایران(سطح تعهد به تعالی) خبر داد .

به گزارش برقآب، به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای سمنان، رضا نجف زاده در آیین انعقاد این تفاهم‌نامه اظهار داشت: در واقع از طریق این پروژه آموزش ارزیابی و مشاوره برای به کارگیری مدل تعالی سازمانی در شرکت آب منطقه‌ای سمنان است.

وی گفت: مدل سرآمدی کسب و کار که در سال ۱۹۹۱ توسط بنیاد اروپایی که مدیریت کیفیت ارائه شده در مدتی بیش از یک دهه در بسیاری از شرکت ها و سازمان‌های برتر اروپایی به کار گرفته شده و نتیجه به‌کارگیری آن در صنایع مختلف نشان دهنده نگاه مدیریتی جامعه این مدل به سازمان و اهمیت استفاده از آن برای تعالی بخشیدن به کسب و کار شرکت‌ها در شرایط رقابتی روز افزون است.

معاون برنامه‌ریزی شرکت آب منطقه‌ای سمنان افزود: این مدل امکان هم‌سنجی را بین شرکت‌های مختلف به نحوی فراهم می‌کند که می‌توان از آن به عنوان مبنای ارزشمندی برای بهره‌گیری از تجارب موفق سازمان‌های برتر داخلی و خارجی استفاده کرد.

نجف‌زاده گفت: این مدل در طی سالها به کارگیری در شرکت‌ها و صنایع مختلف و بهبود‌ها و تغییرات مداوم به مرحله‌ای از بلوغ و تکامل رسیده است که بسیاری از نیازهای مدیران را در بخش وسیعی از جهان در زمینه شناسایی نقاط قوت و ضعف سازمان ارزیابی جامعه عملکرد شرکت یکپارچه‌سازی پروژه‌های پراکنده بهسازی سازمانی و مدیریت تحول برآورده می‌سازد.

وی تصریح کرد: در بین مدلهای سرآمدی کسب و کار «مدل تعالی سازمانی EFQM » دلایلی از قبیل دیدگاه نظام‌مند قوی، توجه دقیق به مدیریت مبتنی بر فرآیندهای سازمانی و نتیجه‌گرایی مدل تعالی سازمانی برای سازمان‌های ایرانی که معمولاً در این حوزه‌ها با مشکلات جدی روبرو هستند بسیار آموزنده و اجرایی است و از این رو این مدل برای سازمان‌های پیشتاز در کشور ما اهمیت زیادی دارد.

معاون برنامه‌ریزی شرکت آب منطقه‌ای سمنان خاطرنشان کرد: همچنین از آنجا که این مدل در اکثر کشورهای اروپایی به عنوان مدل مرجع انتخاب شده امکان الگوبرداری از طیف وسیعی از سازمانها در کشورهای مختلف اروپایی با شرایط و ویژگی‌های متفاوت وجود دارد.

نجف‌زاده به دیگر دلایل اهمیت این مدل برای سازمان‌های پیشتاز در کشور اشاره کرد و گفت: «مدل تعالی سازمانی » توسط جمهوری اسلامی ایران برای ارزیابی و اهدای جایزه ملی تعالی سازمانی انتخاب شده است و همچنین جایزه بهره‌وری معادن و صنایع معدنی نیز در همین راستا در کشور اجرا می‌شود.