تعویض ۵۶۹۸ کنتور برق معیوب در استان فارس

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان فارس از تعویض و اصلاح 5698 دستگاه کنتور معیوب در سطح این استان از ابتدای سال جاری با اعتباری بالغ بر 28 میلیارد ریال خبر داد.
  • معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان فارس: تعویض ۵۶۹۸ کنتور برق معیوب در استان فارس

به گزارش خبرگزاری برقاب، علیرضا اسکندری، اظهار داشت: اصلاح لوازم اندازه گیری، کاهش تلفات و رضایتمندی مردم از جمله اهداف مهم تعویض این تعداد کنتور معیوب بوده است که در دو مرحله شناسایی کنتورهای معیوب و تعویض آنها برنامه ریزی شده است.

وی افزود: در اجرای این طرح علاوه بر شناسایی لوازم اندازه گیری از طریق عملیات تست وبازرسی، تعدادی ازکنتورهای معیوب نیز از طریق بررسی گزارش های سیستمی با اشکالاتی مانند خرابی و عدم ثبت کارکرد و یا شکستگی شیشه شناسایی شده که مشکل آنان رفع شد.

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان فارس در خصوص تست‌های انجام شده بر روی کنتورهای برق تصریح کرد: در سال جاری۵۴۱۱۶  مورد تست بر روی کنتورهای برق انجام شده که در اثر آن تعداد تعویض ۵۶۹۸ کنتور برق معیوب و دچار نقصان مصرف کشف و تعویض شده است.

اسکندری، در ادامه سخنان خود به ذکر آماری از شناسایی کنتورهای معیوب و دستکاری شده در سال گذشته پرداخت و گفت: تست و بازرسی مستمر دستگاه های اندازه گیری یکی از مهمترین اولویت های کاری ما
می باشد که در همین راستا درسال گذشته بیش از ۹ هزار کنتور برق معیوب در استان شناسایی شده و نسبت به تعویض آن‌ها اقدام گردید. وی تصریح کرد: شرکت توزیع نیروی برق استان فارس در حال حاضر بیش از یک میلیون مشترک برق دارد که ۶۹درصد مشترکان از کنتور دیجیتال و ۳۱ درصد مشترکان از کنتور مکانیکی استفاده می‌کنند.