تعویض پنج هزار کنتور معیوب در خراسان‌شمالی

تعویض پنج هزار کنتور معیوب در خراسان‌شمالی

به گزارش برقاب،رضا نعیمی روز پنجشنبه  اظهار کرد: کنتور معوب و انشعابات غیرمجاز از مهم‌ترین عوامل هدر رفت آب شرب است که در این راستا شناسایی دستگاه های معیوب در دستور کار این شرکت است.

وی افزود: تعویض کنتورهای معیوب جدای از اینکه از هدر رفت آب و اثرات منفی آن بر تاسیسات آب‌رسانی جلوگیری می‌کند، شرایط لازم جهت کنترل مصرف و خدمات‌رسانی بهتر به مشترکان را نیز فراهم می‌ کند.

نعیمی با بیان اینکه وظیفه نگهداری تاسیسات آبرسانی از جمله کنتور بر عهده مشترکان است، گفت: ثابت ماندن شماره کارکرد کنتور، نشانه خرابی آن است و مشترکان باید مراتب را به امور مشترکین آب و فاضلاب اطلاع دهند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی یادآور شد: مشترکان هم استانی از طریق ارتباط تلفنی با سامانه ۱۲۲ می توانند وضعیت خرابی کنتور را به شرکت آب و فاضلاب این استان گزارش کنند.

وی با اشاره به رفع بیش از ۱۵ هزار حادثه در حوزه آب شهری و روستای خراسان شمالی، گفت: از این تعداد حادثه؛ ۹ هزار و ۳۶ مورد مربوط به انشعابات، ۴ هزار و ۹۰۴ مورد شبکه توزیع و یکهزار و ۸۰ حادثه نیز در بخش خطوط انتقال است.

شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی ۳۵۵ هزار و ۹۷۰ مشترک آب در شهرها و روستاهای خراسان شمالی و ۸۹ هزار و ۳۰ مشترک فاضلاب دارد.

خراسان شمالی با ۱۰ شهرستان و یک میلیون نفر جمعیت واقع در شمال شرق کشور است.