تعویض بیش از ۱۰ هزار کنتور خراب مشترکین در استان اردبیل

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اردبیل از تعویض ۱۰ هزار فقره کنتور معیوب در این استان با هدف کاهش هدر رفت، محاسبه دقیق و کنترل مصرف آب بدون درآمد خبر داد.

 به گزارش برقاب :  تعویض بیش از ۱۰ هزار کنتور خراب مشترکین در استان اردبیل . علیرضا نعمت سلطانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این تعداد کنتور خراب و معیوب آب مشترکان در استان از اول سال جاری تاکنون تعویض شده است، افزود: برای تعویض هر کنتور خراب با کنتور سالم، ۱۲ میلیون ریال به علاوه ۲ میلیون ریال بابت دستمزد لوله کش از ناحیه شرکت آب و فاضلاب استان هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل ادامه داد: تعویض بیش از ۶ هزار کنتور با اقدام شرکت و تعویض حدود چهار هزار کنتور با تقاضای مشترکان صورت گرفته است.

نعمت سلطانی با بیان اینکه ثابت ماندن شماره کارکرد کنتور، نشانه خرابی آن است و مشترکان باید مراتب را به امور مشترکین آب و فاضلاب اطلاع دهند، گفت: آب بهای کنتور خراب بر اساس میانگین مصرف دوره قبل مشترکان محاسبه می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل افزود: وظیفه نگهداری تاسیسات آبرسانی از جمله کنتور بر عهده مشترک است و اگر تشخیص داده شود خرابی کنتور نظیر شکستگی شیشه آن ناشی از قصور و سهل انگاری مشترک بوده، هزینه تعویض به عهده مشترک خواهد بود.

استان اردبیل با ۱۲ شهرستان در شمال غرب ایران واقع شده است ، ۳۰ شهر و ۹۹۱ روستای این استان زیرپوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب قرار دارند.

۴۰۱ هزار نفر جمعیت در مناطق روستایی استان اردبیل از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی بهره‌مند هستند.