تعمیر توربین و هدکاور واحد شماره ۵ نیروگاه دوم سد شهید عباسپور

معاون اجرایی در شرکت نصب، تعمیر و نگهداری نیروگاه های برق آبی خوزستان از انجام موفقیت آمیز تعمیر توربین و هد کاور واحد 5 نیروگاه دوم سد شهید عباسپور خبر داد .

به گزارش برقآب، “امیر محمودی” با اشاره به این پروسه ۴۰ روزه و شبانه روزی تصریح کرد که پروژه اصلاح و تعمیر هدکاور و رانر واحد ۵ نیروگاه سد شهید عباسپور در کمترین زمان ممکن انجام شد.

محمودی با بیان این که با توجه به اشکال پیش آمده بر روی توربین واحد ۵ نیروگاه دوم سد شهیدعباسپور با برنامه ریزی کارشناسان، عملیات تعمیرات هدکاور و رانر در دستور کار قرار گرفت افزود : پس از برنامه ریزی و برگزاری جلسات فنی، بدلیل نیاز شبکه تولید برق کشور شروع تعمیرات در سریعترین زمان ممکن  با فعالیت ۳ شیفت کاری بصورت جهادی، تعمیرات هد کاور توربین و تنظیم یاتاقان ها صورت پذیرفت .

وی خاطرنشان کرد : در این عملیات پیچیده و کم نظیر که دومین تجربه موفق شرکت تعمیرات پس از واحد شماره ۷  نیروگاه عباسپور است، بمنظور دسترسی به چرخ توربین و آببندی های فوقانی، با عملیات جکینگ  هدکاور ۱۰۰ تنی از روی Stay Ring  به انداز ۸۰ سانتیمتر برای دسترسی و اصلاحات لازم انجام شد.

معاون اجرایی در شرکت نصب، تعمیر و نگهداری نیروگاه های برق آبی خوزستان وقوع اینگونه حوادث در توربین های آبی را ناشی از پدیده های هیدرولیکی دانست و با ابراز خرسندی از  عملکرد به موقع سیستم کنترل هیدرولیک گاورنر که از گسترش حادثه جلوگیری کرد گفت:به دلیل صعوبت دسترسی به محل خطا، حجم بالایی از فعالیت اجرایی بخش مکانیکال و ابزار دقیق در آن ناحیه انجام،  که با پشتکار و تلاش بی وقفه کارکنان شرکت تعمیرات ، شرکت تولید و بهره برداری سد شهید عباسپور و به کارفرمایی سازمان آب و برق خوزستان ، رکوردی دیگر در ارائه خدمات ارزنده به صنعت برق آبی ثبت شد.

گفتنی است واحد فوق پس از انجام تست های نهایی تحویل بهره بردار و به شبکه سراسری برق کشور متصل گردید .