تعمیر ترانس‌های جریان برای اولین بار در کشور

متخصصان شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران با وجود محدودیت‌های دسترسی به اطلاعات و مدارک، از طریق مطالعات و پژوهش موفق به تعمیر ترانس‌های جریان در تمامی سطوح ولتاژی شدند. به گزارش پایگاه خبری برق حرارتی، محمد خان امیری، رئیس اداره الکترونیک و ابزار دقیق شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران در این خصوص، گفت: شرکت تعمیرات نیروگاهی با […]

متخصصان شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران با وجود محدودیت‌های دسترسی به اطلاعات و مدارک، از طریق مطالعات و پژوهش موفق به تعمیر ترانس‌های جریان در تمامی سطوح ولتاژی شدند.

به گزارش پایگاه خبری برق حرارتی، محمد خان امیری، رئیس اداره الکترونیک و ابزار دقیق شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران در این خصوص، گفت: شرکت تعمیرات نیروگاهی با هماهنگی شرکت مادر تخصصی توانیر موفق به تعمیر و اورهال CT معیوب ۴۰۰ کیلوولت با انجام تست‌های لازم طبق استاندارد شد.
وی افزود: ترانسفورماتور جریان(Current Transformer) برای نمونه‌گیری جریان جهت اندازه‌گیری در رله‌های حفاظتی استفاده شده، به نحوی که نقش چشم پست را داشته و جریان‌های شدید اتصال کوتاه را تشخیص می‌دهد. این دستگاه، فرمان قطع خط توسط رله را صادر و اندازه‌گیری لازم را انجام می‌دهد.
وی خاطرنشان کرد: این اقدام علاوه بر جلوگیری خروج ارز از کشور، باعث بازگشت ترانس‌های جریان خارج شده از شبکه برق که تعداد آنها در شرکت‌های برق منطقه‌ای بسیار زیاد است، می‌شود.