تعمیرات اساسی واحد بخار نیروگاه بعثت آغاز شد

سیدمجتبی میرعابدینی، معاون مهندسی نیروگاه بعثت با اعلام این خبر افزود: واحد ۸۰ مگاواتی شماره سه این مجموعه با توجه به ساعت کارکرد، از مدار خارج و جهت بازدید تعمیرات اساسی و همچنین کسب آمادگی تولید به دست گروه‌های تعمیراتی سپرده شد.

تعمیرات اساسی واحد سه بخار نیروگاه برق بعثت به منظور افزایش آمادگی این واحد برای تولید برق پایدار در پیک تابستان سال آینده آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری برق حرارتی، سیدمجتبی میرعابدینی، معاون مهندسی نیروگاه بعثت با اعلام این خبر افزود: واحد ۸۰ مگاواتی شماره سه این مجموعه با توجه به ساعت کارکرد، از مدار خارج و جهت بازدید تعمیرات اساسی و همچنین کسب آمادگی تولید به دست گروه‌های تعمیراتی سپرده شد.

وی ادامه داد: با توجه به زمان‌بندی و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای تعمیرات این واحد که در حدود سه ماه ادامه خواهد داشت، بیشتر فعالیت‌های مربوطه با توان نیروهای متخصص داخلی انجام خواهد شد.

میرعابدینی اضافه کرد: در طول تعمیرات اساسی این واحد فعالیت‌های مختلفی از قبیل: تعمیر پره‌های آسیب دیده ردیف ۱۷ و ۱۸ روتور توربین، نصب سیستم تحریک استاتیک، سرویس و تعمیر کامل تجهیزات الکتریکی اهم از ژنراتور، الکترو موتورها، بریکرها و ترانسفورماتورها، انجام کلیه تست‌های لازم بر روی تجهیزات الکتریکی، تعویض کامل عایق بویلر و تعمیرات اساسی کلیه لوله‌ها و تجهیزات آن، تعمیرات اساسی تجهیزات دوار و… در دستور کار قرار خواهد گرفت.